וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.ג'י.אר.אי של אלוביץ' ומשפחת ויל הגדילו את כרית המזומנים ב-130 מיליון שקל בחודשיים

ערן אזרן

27.2.2011 / 10:33

החברה גייסה 45 מיליון שקל בהנפקה שבוצעה בשבוע שעבר; המנכ"ל: "בכוונתנו להתמקד בשוק הנדל"ן האמריקאי"



אם בשנים שלפני המשבר האחרון חברות הנדל"ן הישראליות סימנו את מזרח אירופה כיעד העדיף להשקעה בנדל"ן, הרי שכיום מוקד ההשקעות עבר דווקא לצפון אמריקה. החברות השונות מנצלות את שפל המחירים בשוק הנדל"ן האמריקאי ואת הקשיים אליהם הגיעו חברות ויחידים, לשם ביצוע רכישות במחירים נוחים והשגת תשואות של 7%-10% בשנה. לשם מטרה זו, חברות הנדל"ן פועלות במרץ להגדלת כרית המזומנים שברשותם, וזאת על ידי מכירת נכסים שאינם רווחיים וגיוס חוב מהציבור. אחת מחברות הנדל"ן שמיישמת אסטרטגיה זו היא אי.ג’י. אר.אי, שבשליטת שאול אלוביץ' ומשפחת ויל.



אי.ג'י. אר.אי השלימה בשבוע שעבר מהלך גיוס חוב של 45 מיליון שקל, שמטרף לגיוס חוב קודם בחודש ינואר של 35 מיליון שקל, ומכירת נכס ברומניה ב-48 מיליון שקל. הגיוס נעשה דרך הנפקה של סדרה איגרות חוב חדשה (סדרה י"ד), שהוצעה בשלב הראשון למשקיעים המוסדיים עם ריבית של 6.75% לשנה. ביקושי יתר של 86 מיליון שקל בהנפקה, הביאו את החברה להפחית את הריבית הופחתה ל-5.7% בשלב המוסדי, כאשר היא נקבעה לבסוף ברמה של 5.55% בשלב הציבורי.



ההנפקה הנוכחית מצטרפת לגיוס נוסף של החברה בתחילת ינואר בו גייסה 36 מיליון שקל. ההנפקה אז בוצעה על ידי הרחבה של סדרה ב', כאשר האיגרות נסחרות כעת בתשואה יציבה של עד 4.38%, המשקפת את אמון המשקיעים. בתחילת החודש החברה אף הודיעה כי היא השלימה את מכירת נכסיה ברומניה ב-48 מיליון שקל, מה שהגדיל בצורה ניכרת את הנזילות של אי.ג'י.אר.אי. החברה נסחרת כעת בתל אביב לפי שווי שוק של 40 מיליון שקל. גיוסים אלה מצטרפים למזומנים ולשווי מזומנים של 10 מיליון שקל שהיו בקופת החברה נכון לסוף ספטמבר 2010.



אי.ג'י.אר.אי בשנה האחרונה:




אי.ג'י.אר.אי (יורוקום ג'י.אר.אי לשעבר), הינה חברת אחזקות המשקיעה בתחום הנדל"ן ועוסקת בהשקעה בנכסי נדל"ן מניב. עד שנת 2006 התמקדה החברה בעיקר בהשקעות בנדל"ן בארץ, אך לאחר מכן החלה להסיט השקעותיה לחו"ל. מאז המשבר ב-2008 סבלה החברה מקשיים והתקשתה להתאושש, וזאת בין היתר בעקבות השקעות נדל"ן במזרח אירופה. בשנתיים האחרונות החברה הסיטה את פעילותה לתחום ההשכרה למגורים בארה"ב. בספטמבר 2009 רכשה החברה 660 יחידות מגורים באטלנטה. החברה פועלת כעת לרכישת 8 מתחמים של יחידות דיור בווירג'יניה בהיקף של כ-2,500 יח"ד, כך שהיא עתידה לאחוז בסך הכול ב-3,160 יח"ד.



עיקר התזרים מפעולות הגיוס וממכירת הנכסים ברומניה מיועד להמשך פיתוח הפעילות בארה"ב. "בכוונתנו למקד את פעילות החברה בשוק הנדל"ן האמריקאי ולתור אחר השקעות נוספות", אמר שי ויל, מנכ"ל egre לאחר הגיוס. "בחודשים האחרונים אנחנו פועלים במרץ לצאת עם החברה לדרך חדשה. תזרים המזומנים, הנובע מהגיוסים האחרונים וממכירת נכסיה של החברה ברומניה, יאפשר לנו לחזק את איתנותה של החברה ולהוציא לפועל הזדמנויות עסקיות. התחום המרכזי שסימנו לעצמנו, תחום ההשכרה למגורים הוא מצד אחד דפנסיבי בסיכון ומאידך ההחזרים ע"פ התוכניות העסקיות נראים טובים".



בחודשים האחרונים אנו עדים להנפקות נרחבות של חברות נדל"ן, תוך שהחברות מנצלות את סביבת הריבית הנמוכה לשם גיוס חוב בעלות נמוכה. חברת הנדל"ן ב. יאיר השלימה בתחילת החודש גיוס של 80 מיליון שקל עם ביקושים של 140 מיליון שקל; קבוצת חנן מור השלימה בשבוע שעבר גיוס של 59 מיליון שקל עם ביקושי יתר של 215 מיליון שקל; איירפורט סיטי גייסה 250 מיליון שקל באג"ח ובאופציות עם ביקושים של למעלה מ-400 מיליון שקל; קבוצת נתנאל נתנאל תגייס אג"ח בהיקף של עד 50 מיליון שקל; וא. לוי שמעוניינת לגייס עד 85 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully