וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה במסקנות ועדת נאמן לגובה שכר הבכירים

27.2.2011 / 11:01

ההצבעה בנושא המלצות ועדת נאמן שלא להתערב בשכר הבכירים, נדחתה לאחר שהסתמנה התנגדות מקרב שרי ש"ס וישראל ביתנו. השר לנדאו: צריך לשים הגבלה על שכר הבכירים

ישיבת הממשלה שצפויה להתכנס היום (ראשון) לא תעסוק בהמלצות ועדת נאמן בנוגע לשכר הבכירים בחברות הציבוריות במשק. ההצבעה נדחתה ככל הנראה בשל הבעת התנגדות רחבה בקרב שרי המפלגות השונות למסקנות הוועדה, שהמליצה שלא להתערב באופן ישיר בשכר הבכירים.

ההערכות כי שרים שונים יתנגדו להמלצות הוועדה נובעות מדבריהם של יו"ר מפלגת ש"ס, אלי ישי בשבוע שעבר, ושל שר התשתיות, עוזי לנדאו ממפלגת ישראל ביתנו הבוקר, זאת לאחר שהשר לנדאו אמר כי "צריך לשים הגבלה על שכר הבכירים, במיוחד במצב המשק הנוכחי". לפי הערכות שונות, דבריו של לנדאו מבטאות את המגמה בקרב שאר שרי מפלגת ישראל ביתנו.

עוד אמר לנדאו, כי "צריך לומר דברים ברורים לגמרי: לא יכול להיות שכמה מהבכירים במשק יקבלו משכורות שאי אפשר להסכים להן". בשל דברים אלה, שנתמכו גם על ידי שרי הליכוד, משה כחלון ומשה (בוגי) יעלון, הוחלט על דחיית ההצבעה למועד מאוחר יותר, שטרם פורסם.

התנגדויות אלה מצטרפות, כאמור, לדבריו של שר הפנים ויו"ר מפלגת ש"ס אלי ישי, שאמר בשבוע שעבר כי שרי מפלגתו יתנגדו להמלצות בהצבעה. לדבריו, "חובתה של הממשלה, מתוך הידברות, להגביל בחקיקה שכר בכירים בחברות ציבוריות. העדר הגבלה הוא צעד אנטי חברתי שלא נתמוך בו".

"אין להתערב ישירות"

בשבוע שעבר פרסמה הוועדה לקביעת גובה שכר הבכירים במשק בראשות השר יעקב נאמן את המלצותיה, לפיהן "אין להתערב באופן ישיר בגובה השכר בחברות הציבוריות". הוועדה טענה כי "התערבות ישירה אינה מוכרת בעולם ועלולה להביא לנזק העולה על התועלת שבריסון השכר".

"יש לפתור את בעיית שכר הבכירים באמצעות הגברת עצמאות הדירקטורים, הגברת פיקוח הדירקטוריון, שיפור מנגנוני האישור, והסדרת מבנה השכר בחברה הציבורית", נכתב בפרוטוקול הוועדה וצויין כי "יש ליצור מנגנון שיבטיח כי שכרם של הבכירים ישרת את האינטרס של כלל המשקיעים בחברה, ויתמרץ אותם להביא לתשואות ארוכות טווח בהתאם למדיניות בחברה".

לפי המלצות הוועדה, חברה ציבורית תחויב בין היתר, "לאמץ מדיניות גמול, שאותה יקבע הדריקטוריון, שמטרתה להשיג את מטרות החברה, ותכלול גם תקרות שכר". היחס המיוחד לדירקטוריון נובע מהתפיסה כי יש לו אינטרס לשלם משכורת פחות מנופחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully