וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישים הפגינו: "המחירים עולים, החיים מתקצרים"

27.2.2011 / 12:24

כאלף קשישים הפגינו בירושלים במחאה נגד גל ההתייקרויות במשק. לדברי הסתדרות הגמלאים, עליות המחירים יביאו לייקור של כ-300 שקלים בסל הצריכה של הקשיש

גל עליות המחירים לא פוסח גם על הגיל השלישי: כ-1,000 קשישים השתתפו היום (ראשון) בהפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים כמחאה נגד גל ההתייקרויות במשק. הקשישים, בהובלת הסתדרות הגימלאים נשאו שלטים מול משרדו של בנימין נתניהו ועליהם ססמאות כגון "הגיעו מים עד נפש", "ביבי - הבטחת הקלות, הבאת גזרות", "התורים בקופ"ח הורגים אותנו" ו-"המחירים עולים, החיים מתקצרים".

לפי הערכת הסתדרות הגימלאים, העלאת המחירים במוצרי היסוד, המים והתחבורה הציבורית תביא לייקור של כ-300 שקלים בחודש בסל הצריכה של הקשיש, זאת כאשר 75% מהקשישים מצויים בשלושת העשירונים הנמוכים במשק. לפי הסתדרות הגימלאים, כרבע מהם מוגדרים עניים.

לפי דיווח יו"ר הסתדרות הגימלאים, גדעון בן ישראל, בין המפגינים משתתפים גם קשישים סיעודיים ועובדים סוציאליים, המכירים מקרוב את בעיות הקשישים. "אנחנו הקליינטים שלהם והם המשענת שלנו", אמרו העובדים הסוציאליים.

לדברי בן ישראל, ההפגנה הינה במסגרת המאבק שמנהלים ההסתדרות, הרשויות המקומיות והמעסיקים כנגד עליות המחירים, לצד בעיות ספציפיות של הקשישים, בעיקר בתחומים הבריאות ושמירה על זכויות הקשישים על ידי עיגונן בחוק, כך שהממשלות המתחלפות לא יוכלו לבטלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully