וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת השלטון באירלנד ספגה תבוסה בבחירות; ראש הממשלה המיועד התחייב: נפעל לשינוי תנאי הסיוע

סוכנויות הידיעות

27.2.2011 / 12:37

אנדה קני אמר כי כבר בשבוע הבא יפתח במגעים עם האיחוד האירופי להורדת הריבית על חבילת הסיוע



ראש ממשלת אירלנד המיועד, אנדה קני, אמר כי הוא מאמין שהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית יהיו מוכנים להתפשר על הריבית עבור חבילת החילוץ בסך 85 מיליארד יורו.



קני, שמפלגתו פינה גייל צפויה להיות הגדולה ביותר בפרלמנט בעקבות הבחירות שנערכו באירלנד ביום שישי, אמר כי הוא מצפה להנהיג את הממשלה הבאה, אך הוסיף כי עדיין מוקדם מדי לדעת מה יהיה הרכבה.



קני אמר שהחל כבר במגעים עם גורמים בכירים באירופה לגבי העדיפות הראשונה של ממשלתו - משא ומתן מחודש בנוגע לשיפור תנאי חבילת החילוץ, שעליהם הסכימה הממשלה היוצאת בשנה שעברה. בראיון לרשת הטלוויזיה הממלכתית rte, אמר קני כי הדיונים בעניין חבילת החילוץ יחלו כבר בשבוע הבא.



חבילת החילוץ בשווי 85 מיליארד יורו (116.3 מיליארד דולר), אשר כוללת הלוואות של 45 מיליארד יורו מאירופה, מכסה את עלויות המימון של אירלנד בשלוש השנים הבאות. הריבית על הסיוע היא סביב 5.7%, אך קני לא אמר לאיזו ריבית הוא שואף.



ביום שישי ספגה מפלגת השלטון פיינה פייל תבוסה קשה בבחירות הכלליות באירלנד, כתוצאה מזעם הציבור על תוכנית הצנע המחמירה, שהממשלה בראשות בריאן קואן נאלצה ליישם בעקבות חבילת החילוץ הבינלאומית. פיינה פייל, אשר היתה מפלגת השלטון במשך כמה עשורים, זכתה ב-15.1% מהקולות, על פי התוצאות הראשוניות, בעוד שפינה גייל של קני זכתה ב-36.1% מהקולות.



קואן עצמו התפטר בחודש שעבר, בעקבות לחץ במפלגתו וביקורת על האופן שבו ניהל את ענייניה הכלכליים של אירלנד. את קואן החליף מייקל מרטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully