וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: מחיר הדלק מזנק ב-28 אגורות

שוב רצים לתחנות הדלק: משרד התשתיות הודיע כי מחר בחצות יעלה מחיר הדלק ויעמוד על 7.30 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן - הפעם, בגלל זינוק מחירי הנפט על רקע המהומות בלוב

מחיר המהומות בלוב הגיע לתחנות הדלק ולכיס של תושבי ישראל: החל ממחר (שני) בחצות, יעודכן מחיר הדלק ב-4% וליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.30 שקלים. מדובר בעלייה של 28 אגורות במחירו של ליטר בנזין, זאת לאחר שלפני כשבועיים הוזל המחיר בשל ביטול מס הבלו שהוטל בתחילת השנה. העלייה הנוכחית היא תוצאה של עדכון מחירים בצל הזינוק החד במחירי הנפט בעולם, בשל חוסר היציבות במעצמת הנפט - לוב.

בשל המתרחש בלוב, זינק מחיר הנפט בשבוע האחרון ב-14% והביא כאמור, לעלייה רוחבית במחירי כלל המוצרים הקשורים לצריכת הנפט, והעיקרי שבהם - הדלק.

העלייה התרחשה על מחיר הדלק שמשלמות חברות הדלק לבתי הזיקוק ולא על המס המוטל עליו מצד המדינה. מחיר זה נקבע בסוף כל חודש באמצעות נוסחה המשקללת את עסקות הבנזין האחרונות שבוצעו בחמשת הימים האחרונים של החודש באזור הים התיכון, שער הדולר העדכני, עלויות הביטוח, הדלק ואחזקת המלאי. המחיר עומד כיום על 2.47 שקלים, אך כאמור, מחיר זה עלה כעת ב-4% המגלמים עלייה של 28 אגורות לליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully