וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של פטרובראס: מחיר הנפט עשויים לרדת עד ל-70 דולר לחבית

סוכנויות הידיעות

27.2.2011 / 13:12

"אני לא חושב שמה שקורה בצפון אפריקה היום יימשך עוד הרבה זמן", אמר אלמיר ברבסה



מחירי הנפט ברחבי העולם עשויים לרדת לרמה של 70 דולר לחבית, כאשר המצב בצפון אפריקה ובמזרח התיכון יירגע וייפסקו העיכובים בייצור הנפט מלוב - כך אמר סמנכ"ל הכספים של חברת הנפט הברזילאית פטרו ברזיליירו (פטרובראס) בסוף השבוע.



מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אפריל עלו על 100 דולר לחבית בשבוע שעבר, לראשונה מאז סוף שנת 2008, בעקבות השיבושים באספקה מלוב בשל האלימות והחיכוכים בין הממשלה ובין מתנגדי השלטון. סיבה נוספת לעליית המחירים היא חששות המשקיעים מפני עיכובים ושיבושים נוספים מצד מדינות נוספות בצפון אפריקה ובמזרח התיכון.



מחיר crude oil ב-4 שנים האחרונות:




"אני לא חושב שמה שקורה בצפון אפריקה היום יימשך עוד הרבה זמן", אמר אלמיר ברבסה בראיון טלפוני שהעניק לאתר האינטרנט מרקטווץ', לאחר שפורסמו הדו"חות הרבעוניים של החברה אשר הצביעו על עלייה של 40% ברווחי החברה ברבעון הרביעי של 2010.



"לאחר שכל האבנים ייפלו במקומן, מחירי הנפט ירדו בחזרה מתחת ל-100 דולר לחבית, ויותר לכיוון 70-90 דולר לחבית בטווח הבינוני", אמר ברבסה. פטרובראס היא אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם ואחת מהגדולות הפועלות בדרום אמריקה. הפעם האחרונה שמחירי החוזים על הנפט עמדו על רמה של 70 דולר לחבית היתה בסוף חודש ספטמבר.



מחיר הנפט עלה ב-14% בשבוע שעבר, העלייה השבועית החדה מאז חודש ינואר 2009. ביום שישי נסגרו מחירי הנפט ב-97.88 דולר לחבית בניו יורק. במהלך יום המסחר ירדו מחירי הנפט בעקבות הדיווחים כי ערב הסעודית הגדילה את התפוקה ב-8% כדי לקזז את הירידה בייצור מלוב.



בלוב נמצאות עתודות הנפט הגדולות בצפון אפריקה, והיצור ירד מאז תחילת ההפגנות נגד מועמר קדאפי, השולט במדינה זה 42 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully