וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון מסקרים את אלוני חץ בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 23 שקל

TheMarker Online

27.2.2011 / 12:59

עציוני: "תוצאות טובות ומעל לצפי, אולם התחזית קדימה צוננת"



psp הנשלטת על ידי (כ-18%), פרסמה ביום שישי תוצאות מעל הצפי לסיכום 2010 עם הפתעה לטובה ב-ebitda, בתפוסה והגדלת הדיבידנד השנתי. עם זאת, החברה סיפקה תחזית פושרת ל-2011. מצ"ב נקודות עיקריות:







שיפור בפרמטרים התפעוליים - גידול של כ-1.9% בשכ"ד השנתי מנכסים זהים. ההכנסות משכ"ד וה-noi ברבעון הרביעי עלו בכ-3% לעומת התקופה המקבילה. ירידה קטנה מהצפוי ב-ebitda ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל, (3%-), הביאה את ה-ebitda השנתית, בנטרול עליית שווי הוגן, לכ-223.3 מ' פר"ש, נתון מפתיע לטובה לעומת תחזית החברה מ-q3'2010 לרמה גבוהה מ-215 מ' פר"ש. תרמו לגידול הכנסות מפעילות מופסקת והוצאות תפעוליות נמוכות הודות להתייעלות תפעולית.



החברה מדווחת כי השוק השוויצרי ממשיך לשמור על יציבות. במרכזי העסקים בציריך ובזנבה, שם מרוכזים מרבית נכסיה, מורגשת יציבות, כאשר ב-2011 צפוי גידול בהיצע השטחים. הביקוש בפרברים והפריפריות עדיין חלש.



שיפור בתפוסה – לפי הצפי מ-q3, חלה עלייה של כ-0.5% לעומת הרבעון הקודם לרמה של כ-91.5%. הנתון עדיין נמוך מהרבעון המקביל (92.5%) אך עיקר הירידה חלה בשל השלמת 2 בניינים חדשים מיזום אשר תרמו להפחתת 1.7% מהתפוסה הכוללת. יש לציין כי בנכסי הליבה (כ-83% מהנכסים) התפוסה הרבה יותר גבוהה ועומדת איתנה על 97.1%.



שיפור בסעיפים המאזניים והגדלת הדיבידנד השנתי- יחס ה-ltv של החברה ממשיך להשתפר ועמד בסוף השנה על 35.7%. ה-nav למניה עלה בכ-5% לעומת רבעון קודם ל-68.87 פר"ש. תשואת ההיוון הממוצעת של הנדל"ן להשקעה ירדה ל5.44% (5.72% בתום 2009). החברה הודיעה על הגדלת הדיבידנד השנתי ל-2.8 פר"ש למניה שישולם בדרך של הפחתת הון לאחר אישור האסיפה השנתית (תשואת דיבידנד נוכחית של כ-3.85%).



תחזית פושרת ל-2011 – החברה צופה כי רמת התפוסה בסוף 2011 תעמוד על כ-91%, כאשר עיקר האתגר הוא באכלוס נכסים חדשים מיזום. בהתבסס על הפורטפוליו הקיים, תחזית ה-ebitda הועמדה על כ-220 מ' פר"ש, נמוכה מהקצב ב-2010, כאשר 3 גורמים לכך: גידול צפוי בהוצאות על פיתוח מחדש של נכסים, הפסקת הכנסות מפעילות ניהול נכסים שנמכרה (כ-5 מ' פר"ש ב-2010), ואי הישנות החזרי מס חד פעמיים.



"לסיכום", אומר אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, "psp הציגה ברבעון הרביעי תוצאות טובות ומעל לצפי, עם שיפור במרבית הפרמטרים לעומת התקופה המקבילה. אולם, בדומה לתוצאות 2009, התחזית קדימה צוננת."



"אופייה השמרני של החברה והעובדה כי היא בדרך כלל נוטה לעקוף את תחזיותיה, אמורים לעודד את המשקיעים, אולם נדרש מהחברה יותר אומץ בהצבת יעדים שאפתניים יותר לעתיד הקרוב."



לחברה יתרות נזילות בהיקף של כ-20 מ' פר"ש וקווי אשראי לא מנוצלים של 630 מ' פר"ש, אשר ביחד עם המינוף הנמוך יכולים להוות בסיס מצוין לרכישות (לפי אסטרטגיית החברה, בשוויץ בלבד).



"אנו רואים ב-psp המהווה כ-40% מה-nav של אלוני חץ רגל יציבה ומניבה, אולם ברמת התמחור הנוכחית (תשואה גלומה של 5.27%) ולאור הסולידיות שבה מתנהלת החברה, איננו צופים פוטנציאל השבחה מהותי בעתיד הקרוב", אומר עציוני.



"בניגוד לחברות הבנות המרכזיות (psp ואמות), אשר מתומחרות קרוב לשוויין ההוגן, אלוני חץ נסחרת בדיסקאונט של כ-23% על ה-nav הסחיר אשר עומד הבוקר על כ-24.5 שקל למניה. ההודעות על הגדלת הדיבידנדים ל-2011 אצל אמות ו-psp יביאו ככל הנראה גם להגדלת מדיניות הדיבידנד של אלוני חץ עם פרסום הדו"ח השנתי."



במגדל שוקי הון מסקרים את אלוני חץ בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 23 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully