וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה חודשים: הקורסים לנהיגה מונעת התחדשו

דניאל שמיל

27.2.2011 / 13:29

עתירה מינהלית לבית המשפט עיכבה את ביצוע הקורסים והותירה נהגים רבים ללא רישיון



בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית דין לעניינים מינהליים, דחה את העתירה של מכללת אפיק ואיפשר את חידוש הקורסים לנהיגה מונעת. במהלך חצי השנה האחרונה, עת נידונה העתירה, לא התקיימו קורסים ונהגים רבים שרישיונם נשלל לא יכולים היו לחדשו.



העתירה הוגשה ב-25 בנובמבר 2010 נגד אחת הזוכות במכרז, האוניברסיטה הפתוחה. הטענה המרכזית היתה שמנהל הפרויקט באוניברסיטה אינו בעל תואר אקדמי כנדרש. באשר לרשת עמל, נטען כי ציקי סלע שימש כמנהל בפועל של הפרויקט ואת המכרז הוביל מנהלו לשעבר ברשות ההגירה, יעקב גנות. ששימש בעת המכרז כמנכ"ל משרד התחבורה. מכללת אפיק אף טענה כי בוצעה הטיה של המכרז והתאמתו לקבוצות הזוכות. בית המשפט קיבל את בקשת העותרים לצו מניעה, שעצר את הקורסים למשך שלושת החודשים האחרונים.



כעת, דחה בית המשפט את העתירה וקבע כי מדובר ב"התנהלות חריגה אשר היה בה משום הכפשה חסרת יסוד, בחוסר תום לב". נגד העותרת נקבעו הוצאות משפט גבוהות של 200 אלף שקל.



בית המשפט קיבל את טענות האוניברסיטה הפתוחה באמצעות באי כוחה, עורכי הדין אדם פיש וגילי שפר ממשרד רחל בן ארי אדם פיש ושות'. בית המשפט מתח ביקורת על טענות העותרת כאילו מנהל הפרויקט מטעם האוניברסיטה הפתוחה לא עמד בתנאי הסף - תואר ראשון מוכר. עוד נקבע כי הטענה שלא מדובר בתואר אמיתי אלא בתואר "קנוי", הועלתה ללא ראיות מספקות.



כעת יוכלו נהגים ששלילת הרישיון שלהם הוארכה בשלושה חודשים, לעשות קורס נהיגה מונעת ולקבל שוב את הרישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully