וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ואנונו שומר על זכות השתיקה; בית המשפט: פרשה מסועפת

שני מזרחי

27.2.2011 / 13:47

במשטרה טוענים: ואנונו סחט באיומים את הנישומים של מס הכנסה



בכיר רשות המסים, דוד ואנונו, הובא הבוקר להארכת מעצר שלישית בבית משפט שלום בראשון לציון. בדיון להארכת מעצרו, טענה החוקרת אילת אורנשטיין כי ואנונו נהג לסחוט את הנישומים של מס הכנסה באיומים תוך דרישה לקבלת שוחד עבור סידור ענייניהם ברשות המסים.



לדבריה, מעבר לאמרגנו של יוחאי יעיש, ולמנכ"ל קדימה, משה שחורי, יש נישומים נוספים שמסרו עדות וסיפרו כי ואנונו סחט אותם באיומים בדרישה לקבלת שוחד. יתרה מכך, ואנונו חשוד בכך שהעלים מס בעצמו ולא דיווח על הכספים שקיבל מהנישומים בתמורה לסידור ענייניהם ברשות המסים.



כמו כן, הסבירה אורנשטיין כי ואנונו החליט לשמור על זכות השתיקה החל משבוע שעבר (לאחר הארכת מעצרו השנייה). לדבריה, הוא נימק את החלטתו לשתוק ולכן לא הוטחו בו האשמות חד משמעיות בנוגע לחשדות החדשים של סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט. עם זאת, היא הסבירה כי עדיין יש בכוונת יאח"ה להטיח בואנונו את החשדות הנוספים בצורה מפורטת.



סנגורו של ואנונו, עו"ד נתי שמחוני, טען בדיון להארכת המעצר כי בית המשפט צריך לבדוק האם מתקיים חשד סביר לעבירות הנטענות. לדבריו, בקשת המעצר של המשטרה לא השתנתה מהדיון הקודם וכי המשטרה צריכה להוכיח עילת מעצר. לדבריו, השופט צריך להביא בחשבון האם המשטרה לא יכלה לבצע את כל הפעולות הנדרשות בתקופת הזמן בה היה ואנונו עצור. בעקבות כך, ביקש עו"ד שמחוני לשחרר את ואנונו ממעצר.







לדברי שמחוני, מתחילת החקירה ועד ל-23 בפברואר ואנונו שיתף פעולה בחקירה. אולם, לאחר שראה את תכני החקירה בכלי התקשורת ואת רמיסת שמו ומשראה שהחקירה אינה עניינית, הוא החליט לשמור על זכות השתיקה ואת שיש לו לומר יאמר ביום מן הימים, אם יהיה צורך בכך, בפני בית המשפט. יתרה מכך, שמחוני נימק את בקשתו לשחרר את ואנונו בכך שהמשך מעצרו אינו יכול לשמש ניסיון לשבור את ואנונו לשתף פעולה עם המשטרה וכי זו מטרת המשטרה. לכן, לדבריו, ואנונו ימשיך לשתוק, ולפיכך המשך מעצרו מתייתר.



השופט רפי ארניה, שדן בבקשה, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של ואנונו בשמונה ימים נוספים. בהחלטתו ציין השופט כי כפי שציין בהחלטותיו הקודמות, הרי שמדובר בפרשה מסועפת ביותר במסגרתה נחקרים רבים, אשר קיימו קשרים הדוקים עם החשוד.



לדבריו, נחה דעתו כי ההתפתחויות החקיקתיות משמעותיות וקושרות את ואנונו ביתר שאת לחשדות הקיימות נגדו וכי החקירה מגלה כיווני חקירה חדשים שגם אותם יש צורך לחקור. "אין מדובר בכיווני חקירה חדשים בעלמה, אלא שאלות משמעותיות הקשורת לפרשות חדשות ואשר יש להן תשתית ראייתית אשר גם לגביהן נתקיים החשד הסביר. לא כל שכן לגבי הפרשות הקודמות שלגביהן יש יותר מחשד סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully