וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מחודש: בקהיר נערכים לחידוש המסחר

רונית דומקה

27.2.2011 / 16:00

הממשלה הזמנית במצרים הודיעה על פתיחת המסחר מחדש ביום שלישי, לאחר שנסגרה בעיצומי המהומות במדינה לפני כחודש. בשאר העולם הערבי נרשמות ירידות על רקע האירועים בלוב

המסחר בבורסה המצרית יתחדש ביום שלישי הקרוב לאחר שהושעה למשך יותר מחודש, כך הודיעה הממשלה הזמנית במצרים היום.

ראש ממשלת מצרים אחמד שפיק החליף את ראש הרשות המפקחת על המגזר הפיננסי ואישר שינויים בכללי המסחר, שנועדו להגביל תנודות מוגזמות במחירי המניות כשהבורסה תיפתח ב-1 במארס, הודיעה הממשלה. המסחר בבורסה המצרית הופסק ב-27 בינואר, לאחר שביומיים שקדמו לכך צנח מדד המניות EGX30 ב-16%. בשבוע שעבר אמרה הנהלת הבורסה כי כאשר המסחר יחודש תהיה הגבלה של 10% על תנודות במחירי המניות.

היום רושמות בורסות המזרח התיכון ירידות, בהובלת הבורסה הסעודית שיורדת לשפל של שישה חודשים, עקב חששות מכך שהאירועים האלימים בלוב ימשיכו להשפיע על מחירי הנפט.

מדד תדוול של בורסת ריאד בסעודיה יורד ב-4.5% לרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט. המדד, אשר יורד זה היום העשירי, איבד 11% מערכו מאז שברח נשיא תוניסיה לשעבר זין אל עבדאין בן עלי בשל מהומות שהתפשטו למדינות נוספות באזור. בורסות עומאן יורדת ב-2.8% לאחר שמהומות התעוררו בסולטנות.

בורסת דובאי יורדת ב-0.9%; קטאר יורדת ב-0.2%; אבו דאבי עולה ב-0.6%; בחריין עולה ב-0.3%. בורסת כוויית סגורה לרגל חג.

"היות שעדיין לא רואים את סופן של המהומות הגיאו-פוליטיות באזור, המשקיעים המקומיים מאוד זהירים", אמר אמרו חלוואני, סוחר מניות בכיר בשועה קפיטל בריאד. "אי הוודאות האזורית, שבמרכזה האירועים בלוב, דחקה את הגורמים הבסיסיים אל מחוץ לתמונה", הוסיף. "העלייה במחירי הנפט היא איום מתמשך להידרדרות אפשרית בהתאוששות הכלכלה העולמית, וסיפקה למשקיעים סיבה להתרחק מנכסים בסיכון גבוה".

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הלילה פה אחד החלטה המטילה סנקציות על מנהיג לוב מועמר קדאפי, כתגובה לעימותים האלימים במדינה ולהפרה של זכויות האדם. המועצה החליטה על איסור יציאה מלוב של קדאפי ומשפחתו והקפאת כל נכסיהם. קדאפי, לדברי מקורבים, לא יעזוב את טריפולי "אלא כגופה", דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט". המקורבים אמרו כי קדאפי לא מתכוון לעזוב לעיר הולדתו אלא יישאר בטריפולי ויילחם עד המוות.

בשבוע שעבר עלה מחיר הנפט ב-14%, בשל חששות משיבושים בתפוקת הנפט עקב האירועים בלוב. מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל זינק ביום חמישי ל-103.41 דולר לחבית, שיא של שנתיים וחצי, אך ביום שישי ירד המחיר ל-97.88 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully