וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ פסל את עתירת סוכני הנסיעות נגד רש"ת; יבחנו חלופות לגביית אגרות הנוסע

זוהר בלומנקרנץ

27.2.2011 / 16:33

סוכני הנסיעות טענו כי גביית האגרות עבור רש"ת גוררת הוצאות; בית המשפט הכיר בטענה אף פסק נגדם



התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בוחנת חלופות לגביית הוצאותיה ממס הנמל עבור רשות שדות התעופה, זאת לאחר שבג"ץ דחה היום את עתירתה בעניין זה כנגד רש"ת, אך הכיר בזכות הסוכנים לקבלת פיצוי עבור פעילות זו - כך נודע ל-themarker.



פסק הדין ניתן לאחר שסוכני הנסיעות סירבו למשוך העתירה נגד רשות שדות התעופה על אף המלצת בג"ץ וביקשו את הכרעתו של בית המשפט העליון בנושא. מדובר בעתירה שהגישה ההתאחדות, בראשותו של המנכ"ל יוסי פתאל, נגד רשות שדות התעופה בעניין תשלומי אגרות נוסע יוצא לחו"ל. לטענת סוכני הנסיעות, נגרם להם נזק כספי מגביית תשלומי המס מהנוסעים עבור רשות שדות התעופה, שכן הם נאלצים לשאת בהוצאות כספיות הכרוכות בגבייה כמו למשל תשלומי עמלות לחברות האשראי ופעילות הסליקה; בנוסף, הם לא מקבלים כל תמורה עבור ביצוע הגבייה.



בדיון שהתקיים באמצע השבוע (ג') המליץ בג"ץ להתאחדות למשוך את העתירה, אך זו העדיפה להשאיר אותה על כנה וביקשה כי בית המשפט העליון יפסוק בעניין.



מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות, יוסי פתאל, אמר בתגובה ל-themarker, כי "אין בכוונתנו להרפות מהנושא. בג"ץ הכיר בפסק הדין בנזק הכספי שנגרם לסוכני הנסיעות, אך הבעיה לא נפתרה. להטיל את התשלום על ציבור הנוסעים לא נראה לנו סביר בשלב זה. עם זאת, נבחן את הדרכים אשר עומדות בפנינו, שכן, הפסיקה פותחת אפשרות לתקוף את הענין מול חברות התעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully