וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילדת העיתונאים האמריקאית נגד האפינגטון פוסט: האתר פוגע בתעשיית העיתונות

סוכנויות הידיעות

27.2.2011 / 18:06

בגילדה טוענים כי האתר, אשר נמכר החודש ל-AOL, מנצל עיתונאים ומשתמש במקורות לא מורשים



אריאנה האפינגטון אולי נחשבת למלכת הבלוגים והעיתונות החדשה בארה"ב, אך ישנם מי שטוענים כי גרמה נזק קשה לעולם העיתונות.



גילדת העיתונאים האמריקאית פתחה בקמפיין נגד האפינגטון, אשר מכרה החודש את הבלוג האפינגטון פוסט ל-aol ב-315 מיליון דולר, בטענה כי המודל העסקי של הבלוג הפופולרי פוגע בכותבים - כך דיווח העיתון הבריטי "אובזרוור". לטענת הגילדה, האפינגטון הרוויחה על גבם של בלוגרים שכתבו לה ללא תשלום, והשתמשה ללא רשות בידיעות ממקורות שונים.



הגילדה דורשת מהאפינגטון כעת לתרום חלק מהכנסות המכירה ל-aol להשקעה בעיתונות איכותית בתשלום. "לאחר שבנתה אימפריית מדיה המבוססת על כותבים ללא תשלום ופרסומים מחדש של עבודות של אחרים, אנחנו קוראים לאריאנה האפינגטון להשקיע בעיתונות איכותית, בכך שתתרום חלק מההון הזה", אמר נשיא הגילדה, ברני לאנזר.



דובר האפינגטון פוסט מריו רואיז דחה את הטענות לפיהן האתר הוא בעייתי לתעשיית העיתונות, ואמר כי "יהיה זה שקרי ופוגע לומר שהאף-פוסט מנצל עיתונאים".



האפינגטון פוסט, שהוקם ב-2005 בהשקעה של מיליון דולר בלבד, צמח לכדי אחד מאתרי החדשות הפופולריים ביותר בארה"ב. ב-7 בפברואר הודיעה aol על רכישת האפינגטון פוסט. העסקה תאפשר ל-aol להרחיב משמעותית את תחום הדיווח החדשותי והתוכן המקורי, תחומים שמנכ"לה, טים ארמסטרונג, רואה כחיוניים לבלימת ההידרדרות הממושכת של החברה.



אריאנה האפינגטון, מגישת תוכנית אירוח בכבלים, עורכת ופובליציסטית ידועה של השמאל, תהיה בעלת שליטה על כל התוכן המערכתי של aol, בתפקיד נשיאה ועורכת ראשית של קבוצת האפינגטון פוסט מדיה שהוקמה על ידי aol בעקבות הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully