וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי הבנקים מאיימים בסכסוך עבודה: מתנגדים להטלת קנסות בגין יעוץ השקעות מוטעה

חיים ביאור

27.2.2011 / 18:24

החוק החדש המגביר את האכיפה המינהלתית על יועצי השקעות בבנקים מטיל קנסות שבין 65-10 אלף שקל



ועדי העובדים בבנקים דורשים מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה במסגרת מאבקם נגד החוק החדש המגביר את האכיפה המינהלתית על יועצי השקעות בבנקים. הוועדים מתנגדים לחוק המטיל קנסות שבין 65-10 אלף שקל על יועץ השקעות שמסר יעוץ מוטעה ללקוח, ביצע טעות מינהלית או עבירה אתית במסגרת עבודתו.



הוועדים גם דורשים שהנהלות הבנקים יבטחו את יועצי ההשקעות באופן שהם יזכו לשיסוי מחברות הביטוח, למקרה של תביעה שיגיש נגדם לקוח מוסדי או פרטי ואשר תתקבל על ידי בית המשפט.



"לכל יועץ השקעות יש בממוצע 200-150 לקוחות. עליו להכיר היטב את צורכי הלקוח ואת פירוט המקורות להכנסותיו", אמרה יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, מירי רוםינו, שיזמה את התארגנות הוועדים, "לא יתכן שהיועץ לא יהיה זכאי לשיסוי על תביעה נגדו, כשם שרופאים וחברי דירקטוריונים בחברות זכאים לשיסוי". היא דרשה להבטיח שיפוי מפני תביעות גם ליועצים פנסיונים בבנקים.



הפגישה היום התקיימה בהשתתפות ועדי העובדים של כל הבנקים, למעט בנק המזרחי, וכן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, ראש חטיבת עובדי הבנקים, ציון שמע ויו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות זאב חושינסקי. בפגישה יוחלט להקים מטה מאבק שיפעל לשינוי החוק. לדברי רוםינו, "המהלך שאנו מתחילים בו היום עשוי להוביל לסיכסוך עבודה של כלל 35 אלף עובדי הבנקים". עוד היא אמרה שהוועדים יקראו להנהלות הבנקים להצטרף למאבקם לשינוי חוק היועצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully