וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי לנדאו: "אצביע נגד המלצות ועדת נאמן אם לא תקבע תקרת שכר"

צבי זרחיה

27.2.2011 / 19:35

"בדרך שבה השוק מתנהג לפי הפריזמה של שכר הבכירים איבדנו חוש מידה"



"אצביע נגד ההמלצות אם לא תופיע תקרה לשכר הבכירים", אמר שר התשתיות עוזי לנדאו ל-themarker בהמשך להחלטתו הבוקר של רה"מ בנימין נתניהו כי ההצבעה על המלצות ועדת נאמן להגבלת שכר הבכירים בחברות הציבוריות תידחה לשבוע הבא.




"בוועדה חסר מסר ציבורי ערכי הדרוש במדינת ישראל כמסר מנהגות מהממשלה לציבור. בדרך שבה השוק מתנהג לפי הפריזמה של שכר הבכירים איבדנו חוש מידה", הוסיף לנדאו. "בדרך כלל רצוי לא להתערב במה שעושה השוק אבל כאן צריך לקבוע תקרה לשכר הבכירים כהוראת שעה. יש להחדיר תרבות שונה בתחום העיסקי אבל דרוש מחסום".



עם זאת, לנדאו הוסיף כי "ועדת נאמן עשתה עבודה מקצועית ומעוררי הערכה לגבי הצעותיהם איך לחזק את הדירקטוריון. הדברים הללו צריכים לעשות בכל מקרה בלא קשר לתקרת השכר".



ועדת נאמן הוקמה במארס 2010 בעקבות הצעת חוק פרטית שהוגשה של חברי הכנסת יחימוביץ' וכץ. פרט לשר נאמן, חברים בוועדה גם שר האוצר יובל שטייניץ, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל ושני השרים לשעבר יצחק הרצוג ובנימין בן אליעזר.



לפי המלצות הוועדה, אין להתערב באופן ישיר בגובה השכר בחברות הציבוריות ויש לפתור את בעיית שכר הבכירים באמצעות הגברת עצמאות הדירקטורים, הגברת הפיקוח של הדירקטוריון, שיפור מנגנוני האישור, והסדרת מבנה השכר בחברות. עוד המליצה הוועדה כי חברה בבעלות פירמדיאלית תידרש להשיג רוב מקרב הציבור לשם אישור שכר הבכירים , מכיוון שישנה בעייתיות בקבלת הפיקוח של בעל השליטה בחברה.



ההחלטה על דחיית ההצבעה נבעה בעקבות התנגדות להמלצות בקרב שרי ישראל ביתנו ובהם שר התשתיות עוזי לנדאו וכן התנגדותם של שרי ש"ס. בלשכת שר המשפטים חששו מהיעדר רוב בעד ההצעה ולכן הוחלט לדחות את ההצבעה. שרים בממשלה טענו כי יש להגביל את שכר הבכירים ולא להסתפק בהמלצות ועדת נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully