וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים רישיון לאופנוע? מעתה לא צריך לעבור מבחן תיאוריה

דניאל שמיל

27.2.2011 / 20:58

נהגים בעלי רישיון למכונית (דרגה B) יוכלו להוציא רישיון לאופנוע מבלי לעבור שוב מבחן עיוני



ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום כמה שינויים בתקנות התעבורה, ובראשם ביטול חובת התיאוריה בהוצאת רישיון לאופנוע לנהגים.



התיקון, ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מאפשר לנהגים בעלי רישיון למכונית (דרגה b) יוכלו להוציא רישיון לאופנוע מבלי לעבור שוב מבחן עיוני (תיאוריה). בעלי רישיון עם ותק העולה על שלוש שנים יוכלו להוציא רישיון לקטנוע בנפח מנוע של 125 סמ"ק ומטה גם ללא מבחן מעשי, ולהסתפק במבחן שליטה בלבד.



ח"כ שאמה-הכהן, המשמש גם כיו"ר שדולת רוכבי הדו גלגלי בכנסת, אמר כי מדובר על תיקון עוול, שכן אין צורך בתיאוריה נוספת מאחר והתמרורים וכללי הנהיגה הם אותם כללים. "אישור הפטור מהתיאוריה הוא המנה הראשונה בתהליך תיקון עיוותים בענף הדו גלגלי", הוסיף שאמה-הכהן, "המנה העיקרית היא הפחתת תעריפי ביטוח החובה לרמות ברות השגה לרוכבים". התקנה תיכנס לתוקפה בעוד חודש, ובענף הרכב הדו-גלגלי מעריכים כי היא תביא לעלייה מסויימת במכירות.



הוועדה אישרה תיקונים נוספים לתקנות, שקובעים כי נהגי מיניבוסים יורשו לעקוף רכב עוקף, כלומר, לנסוע בניתב השמאלי ביותר בכביש תלת-נתיבי. כמו כן, נקבע כי מי שאושרה לו דחייה בביצוע השתלמות רענון נהיגה יקבל רישיון תקף לשנתיים בלבד בכל פעם, במקום לרישיון שתקף ל-10 שנים. זאת בכדי שאפשר יהיה לאתרו בקלות יתרה ולחייבו לבצע את הקורס.



עוד נקבע כי נהגים שימירו רישיון נהיגה מחו"ל עם וותק של פחות משנתיים יחויבו גם הם לעבור קורס רענון נהיגה. נהגים כאלה שיידחו את הקורס יחודש רישיונם ל-7 שנים בלבד, במקום ל-10 שנים. התקנה הזו תיכנס לתוקפה 60 יום לאחר פרסומה ברשומות.



תקנה נוספת שאושרה היום מחייבת להתקין מונה במרכז לוח המחוונים במונית, באופן שיהיה גלוי לעיני הנוסעים.



עוד אישרה הוועדה לקבוע חובה לפיה מונה של מונית יותקן במרכז לוח השעונים ברכב, באופן שהצג יהיה גלוי לעיני הנוסעים. במשרד התחבורה הסבירו כי אם הצג של המונה אינו גלוי הנוסע איננו יכול לוודא כי המונה מופעל באופן מתאים לנתוני הנסיעה. תקנה זו תיכנס לתוקפה 90 יום לאחר יום הפרסום ברשומות, על מנת לאפשר לנהגי המוניות להיערך ולבצע אותה כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully