וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד מרוויחה מהמהומות בצפון אפריקה: עלייה של 5% במספר התיירים בינואר

סוכנויות הידיעות

27.2.2011 / 22:43

ינואר היה החודש הראשון זה שנה וחצי שבו עלה מספר התיירים בספרד - ל-2.66 מיליון מבקרים



כלכלת ספרד, אשר עדיין מתמודדת עם משבר החוב שלה, מקבלת בימים אלה זריקת עידוד לא צפויה מכיוון מגזר התיירות, לאחר שתיירים אירופיים, שנוהגים לבלות את חופשת החורף באתרים שטופי שמש במצרים ובתוניסיה עברו לנפוש בה.



ספרד, שמגזר התיירות הוא אחד החשובים לכלכלתה, התקשתה בשנים האחרונות להתחרות במצרים ובתוניסיה, אשר אתרי הנופש שלהן הציעו חופשות זולות יותר ואטרקטיביות לא פחות. אולם מאז פרוץ המהומות בתוניסיה בינואר, תיירים רבים מאירופה שינו את תוכניות הנופש שלהם וספרד, ובפרט האיים הקנריים, החלו להתמלא בנופשים.



בינואר ביקרו בספרד 2.66 מיליון תיירים, עלייה של 4.7% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, והעלייה הראשונה זה שנה וחצי, דיווח משרד התיירות הספרדי בשבוע שעבר. האיים הקנריים משכו אליהם 866,476 תיירים בחודש שעבר, עלייה של 8.8%.



"המרוויחות הגדולות מהמצב במצרים הן ספרד, עם גידול של 30% בהזמנות לאיים הבלאריים, ויוון, שבה עלה מספר ההזמנות ב-20%", אמר מני פונטנלה נובואה, ראש חברת הנסיעות האירופית תומס קוק. אתר חיפושי הטיסות והנופש whichbudget.com דיווח על עליה משמעותית במספר החיפושים של חופשות בספרד מאז תחילת השנה, בעוד שמספר החיפושים אחר חופשות בתוניסיה צנח ב-50% ובמצרים ב-30%.



בשנת 2010 ירדה ספרד מהמקום השלישי למקום הרביעי בדירוג המדינות המתוירות ביותר ב-2010, אחרי צרפת, ארה"ב וסין, לפי נתוני ארגון התיירות העולמי של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully