וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרני החלב: מוצרי החלב יתייקרו באופן חד

עמירם כהן

28.2.2011 / 6:49

יצרני החלב מזהירים כבר עכשיו מעלייה בשיעורים גבוהים של מחירי החלב ב-2011. הסיבה: המשך ההתייקרות החדה במזון לבהמות. "התייקרות החלב הגולמי למחלבות תגיע ל-8.4%"

חלב ומוצרי חלב ימשיכו להתייקר בשיעורים גבוהים גם ב-2011 - כך צופים יצרני החלב, על בסיס התחזיות להמשך ההתייקרות החדה במזון לבעלי חיים ובאנרגיה שמשמשת את הייצור החקלאי, בעיקר הסולר.

לפי תחשיבי המחלקה הכלכלית בהתאחדות חקלאי ישראל, המזון הגס לבהמות (חציר, קש ומספוא טרי) צפוי להתייקר באביב הקרוב ב-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, תימשך עליית המחירים של הגרעינים שמשמשים מרכיב עיקרי בתערובות מזון לבעלי חיים, ושל מחירי האנרגיה.

לדברי מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר, יעקב בכר, "בשני הרבעונים האחרונים (האחרון של 2010 והראשון של 2011), התייקרות החלב הגולמי למחלבות תגיע ל-8.4%". בינואר המשיכו כמעט כל סוגי הגרעינים ותוספות המזון המשמשים להזנת בעלי החיים להתייקר, ובעיקר עלה מחיר הסובין (69%). כמו כן, עלו מחיריהם של גרעיני החיטה (6%), השעורה (8%) ושאריות גרעיני סויה ממיצוי השמן (4%).

ב-12 החודשים האחרונים, התייקרו בשוק העולמי ובישראל גרעיני התירס לבהמות ב-45%, החיטה ב-73%, השעורה ב-90% והסובין ב-88% (מחירים דולריים). ב-2010 עלו גם מחירי הבקר (חי) הנמכר לשחיטה. מחיריהן של פרות לשחיטה עלו ב-31.5%, ומחירי עגלים - ב-37% (מחירים שקליים ללא מע"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully