וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על רוצה להכפיל את הטיסות לאילת

מאת זוהר בלומנקרנץ

28.2.2011 / 6:49

עם תום תקופת הניסיון אל על מבקשת להגדיל את היקף הטיסות, אך ארקיע וישראייר מתנגדות בטענה כי בתקופה זו לא גדל מספר התיירים כמצופה. שר התחבורה יכריע



>> חברת אל על דורשת ממשרד התחבורה להכפיל את מספר טיסותיה היומיות מנתב"ג לאילת - כך נודע ל-themarker. היום תסתיים תקופת ניסיון בת חצי שנה של הפעלת טיסות פנים-ארציות של אל על מנתב"ג לאילת.



כעת יצטרך שר התחבורה, ישראל כץ, להחליט אם להתיר את המשך קיומן של הטיסות, נוכח התחרות מול חברות התעופה ארקיע וישראייר. שתי החברות צפויות להביע התנגדות למהלך בשימוע שייערך לפני השר, בטענה כי אל על לא הביאה להגדלה במספר התיירים מחו"ל לעיר הנמל הדרומית וכי הטיסות שהפעילה לאילת פגעו בביצועיהן.

רשות התעופה האזרחית (רת"א) הגבילה את אל על בתקופת הניסיון במספר טיסות ביום מנתב"ג לאילת ובמספר נוסעים. מאוגוסט 2010 הורשתה אל על להוציא שלוש טיסות ביום בלבד עם מספר נוסעים קבוע מדי שבוע. עתה, בתום תקופת הניסיון, מבקשת אל על מרת"א לבצע שש טיסות ביום, במטרה להגדיל את מספר נוסעיה לאילת.



טיסות אל על מופעלות במטוסי בואינג מדגמי 700-737 בעלי 136 מושבים וממריאות מטרמינל 1 בנתב"ג. הטיסות החדשות יגדילו את קיבולת המושבים השבועית של החברה מ-1,224 ל-4,896.



מחברת אל על נמסר: "הפעלת הטיסות הסדירות בין נתב"ג לאילת על ידי אל על הגבירה את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים, הביאה לגידול משמעותי במספר הלינות בעיר, תרמה לשיפור השירות והיטיבה עם כל חברות התעופה הטסות לאילת. הגברת התדירות של טיסות אל על לאילת תוסיף ותתרום בכל הפרמטרים האלה. אל על ביקשה משר התחבורה להסיר את המגבלות שהוטלו עליה עם קבלת הרישיון".



על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), אל על הטיסה כ-19.8 אלף נוסעים בינואר 2011 בטיסות הפנים-ארציות לאילת ותפסה נתח שוק של 32%. היא הקדימה את ישראייר, שתפסה נתח שוק של 24.5% והטיסה 15.1 אלף נוסעים - גידול של כ-28.5% לעומת מספר הנוסעים שהטיסה לאילת בינואר 2010. לעומת זאת, ארקיע, שתופסת את המקום הראשון בקו עם נתח שוק של 43.3%, הטיסה כ-26.8 אלף נוסעים בינואר 2011 - ירידה של כ-19.5% לעומת מספר הנוסעים שהטיסה לאילת בינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully