וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,200 קשישים הפגינו נגד גל ההתייקרויות: "הממשלה אטומה"

מאת חיים ביאור

28.2.2011 / 6:49

יו"ר הסתדרות הגמלאים: "סל המצרכים של קשיש התייקר בשנה האחרונה ב-300 שקל בממוצע. רבע מהקשישים חיים מתחת לקו העוני"



>> כ-1,200 קשישים הפגינו אתמול מול משרד ראש הממשלה בירושלים במחאה על גל ההתייקרויות במשק, בהן העלייה במחירי המים, התחבורה הציבורית והלחם. המפגינים החזיקו בידיהם כוסות ריקות ופרוסות לחם.

יו"ר הסתדרות הגמלאים, עורך דין גדעון בן ישראל, אמר כי "אירוני שהקשישים נאבקים נגד ההתייקרויות, בעוד שהוועדה הציבורית בראשות שר המשפטים יעקב נאמן מחליטה לאפשר לשכר הבכירים להשתולל". לדבריו, "זו ממשלה אטומה ולא אתפלא אם בסופו של דבר הקשישים בישראל יעשו מה שעושים כעת אנשים במדינות השכנות לנו".



לדברי בן ישראל, בדיקה שערכה הסתדרות הגמלאים העלתה כי סל המצרכים של קשיש בישראל, הכולל בעיקר מזון ותרופות, התייקר בשנה האחרונה ב-300 שקל בממוצע.



"שני-שלישים מהגמלאים בישראל הם בעשירוני ההכנסה הנמוכים ורבע מהקשישים חיים מתחת לקו העוני ונשענים על קצבת הזיקנה של הביטוח לאומי", אמר בן ישראל. "לכל אחד מהם סיפור כואב משלו. זה מוכיח את חוסר הרגישות הממלכתית כלפיהם".



גמלאים שדיברו בהפגנה אמרו כי רוב משתכני חברת הדיור הממשלתית עמידר הם קשישים, ואף שהם מעוטי הכנסה, החברה ייקרה באחרונה את התשלומים למשתכנים ב-15%.



בן ישראל הביע אכזבה מכך שאיש מהשרים, חברי הכנסת ואישי הציבור שהוזמנו להפגנת הגמלאים לא טרח להגיע, פרט לחבר הכנסת אבישי ברוורמן (העבודה).



לדבריו, הגמלאים ימתינו כמה שבועות כדי לראות אם יו"ר ההסתדרות עופר עיני יגיע להסכם עם שר האוצר יובל שטייניץ על הקלות בהתייקרויות. "אם לא יושג הסכם כזה, נקצין את צעדינו ובין השאר נקיים צעדת מחאה גכדולה מתל אביב לירושלים", הזהיר בן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully