וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות האכיפה והגבייה יקבלו מענק בגובה 60% מהמשכורת, ובתמורה יבטלו את סכסוך העבודה

מאת חיים ביאור

28.2.2011 / 6:48

בלעדי סכסוך העבודה הוכרז על רקע פתיחתו לפני כשנה של מרכז המידע המספק נתונים אודות חובות וקנסות. הסכסוך הוכרז בדרישה לבטל את העסקתם של עשרות עובדים חיצוניים במרכז המידע



>> עובדי רשות האכיפה והגבייה שבמשרד המשפטים יקבלו בקרוב מענק חד-פעמי בגובה 60% ממשכורתם. בנוסף לכך, העובדים ברמות הבינוניות והגבוהות (מדרגה 17 ומעלה) יקבלו תוספת של 1% משכרם עבור כוננויות. העלות המיידית של המהלך לקופת המדינה היא כ-4.1 מיליון שקל.

הטבות אלה ישולמו לעובדי הרשות האכיפה, לשעבר ההוצאה לפועל, בנוסף להעלאות שבמסגרת הסכם השכר הכללי לעובדי במגזר הציבורי שנחתם בנובמבר האחרון, המבטיח תוספת שכר של 6.25% בפריסה ל-3.5 שנים בצירוף מענק חד-פעמי בסך 2,000 שקלים. ברשות עובדים כ-600 איש, ובראשה עומד דוד מדיוני.



יו"ר ועד עובדי רשות האכיפה, אלי אלבז, סיכם עם הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, שהעובדים יקבלו את המענק במלואו בתשלום אחד וכן את תוספת הכוננות בתמורה להסכמת הוועד לבטל את סכסוך העבודה שההסתדרות הכריזה לבקשתו כנגד האוצר. סכסוך העבודה הוכרז על רקע פתיחתו, לפני כשנה, של מרכז המידע המספק נתונים אודות חובות וקנסות. הסכסוך הוכרז בדרישה לבטל את העסקתם של עשרות עובדים חיצוניים במרכז המידע. ועד העובדים דרש להעסיק במקומם את העובדים הקבועים של הרשות. עד כה האוצר לא נענה לדרישה להפסיק את העסקתם של עובדי מיקור חוץ מרכז המידע, אך למרות זאת, הוועד הסכים לבטל את הסכסוך בעניין זה.



"החלטנו שמבחינה טקטית, עדיף שנקבל עתה את המענק החד-פעמי ואת תוספת הכוננות ולדחות למועד מאוחר יותר את המאבק נגד העסקת עובדים, בבחינת עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ", אמר אלבז.



לדבריו, נושא אחר שהוא עילה למאבק של הוועד הוא התוכנית לבצע שינויים מבניים ואיחוד של לשכות. "לא נאפשר איחוד לשכות, כל עוד לא ייחתם עמנו הסכם שיבטיח כי שום עובד לא ייפגע ממנו. כרגע המהלך כולו תקוע", הוא אמר.



ב-2010 חל גידול משמעותי בהיקף גביית חובות באמצעות רשות האכיפה והגבייה. מדובר בחובות של אזרחים למוסדות פרטיים וציבוריים, לאזרחים אחרים ולמשרדי הממשלה. ב-2010 הגיע היקף גביית החובות ל-16 מיליארד שקל, לעומת 12 מיליארד שקל ב-2009 - גידול של 33.1%. לנתון זה משמעות מיוחדת לנוכח העובדה שלפני כשנה סגרה הרשות - בצעד שעורר ביקורת בקרב עורכי דין רבים - יותר מ-700 אלף תיקים של חייבים שלא היתה בהם פעילות מאז 2005. מדובר בתיקים המתייחסים לחובות בסך כולל של 15 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully