וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעריב" מנסה למכור את בית הדפוס ל"ישראל היום"

מאת אופיר בר-זהר

28.2.2011 / 6:48

בלעדי בחינמון מכחישים כי מתנהל משא ומתן. בשבוע האחרון שובשה אספקת העותקים של "מעריב" לקיוסקים ולרשתות. לפי הערכות בשוק, בקרוב יחל גל פיטורים בעיתון



>> "מעריב" מנסה למכור את בית הדפוס שלו ל"ישראל היום" - כך נודע ל-themarker. לדברי גורמים בשוק התקשורת, בין הצדדים מתנהל משא ומתן משמעותי בנושא, שכלל כמה פגישות. ב"ישראל היום" הכחישו באופן גורף כי התקיים משא ומתן, ב"מעריב" סירבו להגיב.

אם תצא העסקה לפועל, עלותה עשויה להסתכם בעשרות רבות של מיליוני שקלים. בתקופת ההקמה של "ישראל היום" כבר עלתה על הפרק אפשרות כי ירכוש את בית הדפוס של "מעריב", אך העסקה לא התממשה. כיום עיתון "הארץ" מדפיס בתשלום ומפיץ למנויים את עותקי "ישראל היום". עסקה בין "מעריב" ל"ישראל היום" תביא לאובדן הכנסה זה.



לפי הערכות בשוק, ב"מעריב" צפוי בקרוב סבב פיטורים של כמה עשרות עובדים, מהמערכת העיתונאית ומהמינהלה. "מעריב" ביצע בשנים האחרונות כמה סבבי פיטורים, וגורמים בשוק טוענים כי מצבת כוח האדם שלו מתקשה כיום לעמוד במשימות. ב"מעריב" סירבו להגיב גם בנוגע לנושא זה.



בשבוע האחרון ניכרה ירידה בכמות העותקים המודפסת של "מעריב", ורשתות וקיוסקים מסרו כי לא קיבלו את מספר העותקים הרגיל של העיתון. כמו כן, עובדים בעיתון סיפרו כי הופחתה משמעותית כמות העותקים של העיתון המחולקת למחלקותיו השונות.



גורמים בשוק הקמעונות אמרו באחרונה כי "מעריב" הודיע שאספקת העיתון תהיה חלקית עד תחילת מארס, בשל מחסור בחומרי גלם ועיכובם בנמלים. עם זאת, בשוק מעריכים כי לא מדובר רק בבעיות אספקה, שהביאו לירידה בכמות עותקי העיתון המחולקים, אלא בבעיות כלכליות עמוקות יותר שמהן סובל העיתון.



מאז נכנס איש העסקים זקי רכיב ל"מעריב" ב-2010 נערכו ביוזמתו שינויים משמעותיים בעיתון. רכיב החליף את העורך יואב צור ומינה במקומו את איש וואלה בעבר אבי משולם. לאחר מכן החליף רכיב את המנכ"לית אווה מדז'יבוז' במשנה למנכ"ל "הארץ" בעבר, ישראל גולדשטיין. בשבועות האחרונים נערכו מינויים נוספים במחלקות המסחריות, רובן מקרב יוצאי רשת שוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully