וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי גאגא בחצי מחיר

מאת רותי לוי

28.2.2011 / 6:48

עד שליידי גאגא או רוג'ר ווטרס יגיעו שוב לישראל, נצטרך לשלם את מחיר הטיסה והמלון כדי לראות אותם בחו"ל ? עם זאת, האפשרויות לרכישת כרטיסים להופעות מגוונות מתמיד - החל באתרי נסיעות המציעים חבילות שלמות לנסיעה, דרך אתרי כרטיסים ישראליים וכלה באתרים של האמנים ע



>> לפני כשבועיים התקשר לקוח אלמוני לחברת איסתא מיוזיק וביקש לרכוש שלושה כרטיסים ליום ההולדת של מיכאיל גורבצ'וב, אחרון נשיאי ברית המועצות. הרצון להיות נוכח באירוע המוקדש לגורבצ'וב, שמתוכנן ל-30 במארס בלונדון באולם הרויאל אלברט הול, עלול להישמע תמוה. ואולם המדינאי הסובייטי יחגוג את השנה ה-80 לחייו מוקף בשורת אמנים מרשימה, שפול אנקה, הסקורפיונז, בריאן פרי וקתרין גנקינס הם רק חלק מהליין-אפ שלה. מסתבר ששלושה ישראלים לפחות סבורים שהאירוע הזה שווה גיחה לאירופה.



תיירות מוסיקה כבר אינה עניין חריג לציבור הישראלי, וחברות התיירות הישראליות למדו את המגמה. איסתא, למשל, מציעה כיום חבילות נופש מיוחדות להופעות בחו"ל תחת המותג "איסתא מיוזיק", ומשווקת את חבילותיה גם באמצעות אתר וואלה טורס. חברת און.תור (on.tour) הוקמה לפני שש שנים לצורכי תיירות מוסיקה גרידא, ונשענת על התשתית של סוכנות הנסיעות אופיר טורס. חברת טיקטינגו מבית ספורטס איוונטס 365, משווקת כרטיסים להופעות באופן ישיר לקהל הישראלי.

ההערכה היא שמדי שנה יוצאים כ-20 אלף ישראלים לגיחות ממוקדות מוסיקה בחו"ל, אם מצרפים לכך את מספר הישראלים שמבלים בחו"ל ומשלבים הופעה על הדרך, הנתונים גבוהים פי כמה.



חבילה או הרכבה עצמית



כדי להגיע למופע המיוחל בחו"ל יש שתי אפשרויות - לרכוש חבילה מוגדרת מראש מחברת תיירות, או לרכוש כל מרכיב בנפרד. לרכישת חבילה מוגדרת מראש ישירות מחברת התיירות המקומית יש יתרון ברור: היא דורשת אפס מאמץ בחיפוש אינטרנטי מתיש, ומציעה מספר טלפון מקומי או חינמי להתקשרות עם אנשים שעונים בעברית. בחירה עצמאית של כל המשתנים - מלון, טיסה וכרטיס - עלולה להיות מורטת עצבים.



ביעדים שאינם ידועים במערכת תחבורה יעילה וזולה, נוח להסתמך על הסעות משדה התעופה למלון ובחזרה, שמציעה חבילה מוכנה מראש. תשלום עבור מונית יכול לצמצם משמעותית את הסכום שהצלחתם לחסוך בהרכבה עצמית. עם זאת, אם יש לכם סבלנות, תוכלו לבחור לבד את מיקום ורמת המלון, חברת התעופה ושעות הטיסה המועדפים עליכם. התוצאה כמעט תמיד זולה יותר, אך יש להביא בחשבון שהזמנה כזאת עלולה להיות כרוכה בשלוש פעולות תשלום - למלון, לטיסה ולכרטיס להופעה - הדורשות המרות מטבע וחיוב דרך האינטרנט.



התחילו באתר הרשמי



דנה (26) מתל אביב, למודת ניסיון מטיסות להופעות באירופה, מספרת שכשהיא מחליטה לראות להקה מסוימת בחו"ל היא נוהגת להיכנס לאתר הרשמי של הלהקה ולבדוק את לוח ההופעות. שם בדרך כלל יש הפנייה לאתר שממנו ניתן לרכוש את הכרטיסים. "צריך רק להביא בחשבון שהם מפנים לאתר מקומי: כרטיסים להופעה באתונה רוכשים מאתר ביוונית ולהופעה בברלין - בגרמנית. גוגל טרנסלייט עובד טוב במקרה הזה, ולפעמים באתר עצמו יש אפשרות להתנהל בשפה האנגלית".



עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא מיוזיק מסכים שמדובר בשיטה נוחה. "במקרה שלקוח בוחר להרכיב חבילה לבד, פנייה דרך האתר הרשמי של האמן מובילה לאתר כרטיסים אמין ובטוח, ומנטרלת חוויות לא נעימות שלמרבה הצער מוכרות מאוד בשוק הכרטיסים, בהן אתרים בחו"ל שמודיעים ללקוח כמה ימים לפני ההופעה שאין באפשרותם לספק את הכרטיסים שהוזמנו. האתר הרשמי הוא גם האתר הזול ביותר, מכיוון שהוא גובה במחירי השקה".



בבדיקה שערכנו (ראו טבלה) אימצנו את המלצתם של ווג ודנה. במקרה שאתר הכרטיסים המקומי לא הוצע בשפה האנגלית או שהכרטיסים בו אזלו, פנינו לאתר טיקטמסטר (ticketmaster) העולמי, הידוע כאתר אמין. מצאנו כי אפשרות זו אכן זולה יותר מהאפשרויות שמציעים אתרי הכרטיסים בישראל: טיקטינגו ולייב טיקטס.



כך לדוגמה, כרטיס כניסה להופעה של להקת קינגס אוף ליאון, ללא מקומות מסומנים מראש, נרכש דרך האתר הרשמי של הלהקה ב-431 שקל, בעוד שהאתרים הישראליים הציעו את אותו כרטיס בדיוק במחיר גבוה בעד 280 שקל.



עם זאת, במקרה שהכרטיסים באתר המקומי בחו"ל אזלו, מומלץ לצרכן הישראלי לרכוש את הכרטיסים באחד מהאתרים הישראליים, ולא להסתכן ברכישה באמצעות אתר זר. האתר הוותיק euroteam.net, לדוגמה, זכה לביקורת נרחבת ברשת על כך שהוא מרבה להיכשל באספקת כרטיסים לחלק נכבד מלקוחותיו.



הסוכנויות משריינות לעצמן כרטיסים



אחת הבעיות הגדולות בהופעות של אמנים פופולריים היא שמכירת הכרטיסים באתרים הרשמיים נסגרת לעתים בתוך 24 שעות, או לכל היותר לאחר כמה ימים. כאשר הכרטיסים אוזלים, אין הכוונה כי הם בהכרח נרכשו על ידי לקוחות פרטיים. אתרי המכירות והסוכנויות קונים אותם במחירי ההשקה - ומתמחרים אותם לפי שיטתם.



"אנחנו משריינים בדרך כלל 30-40 כרטיסים להופעה. להופעות של אמנים פופולריים בקרב הקהל הישראלי, כמו אלטון ג'ון, אנחנו מבטיחים לעצמנו כ-100 כרטיסים", מאשר יהודה זפרני, משנה למנכ"ל ומנהל הקמעונות של קבוצת אופיר טורס. "להופעה של רוג'ר ווטרס שיופיע החודש בפראג אנחנו מזמינים מטוס שישרת 150-200 איש", הוא אומר.



במקרה של היעדר היענות של הקהל הישראלי להצעות, הסוכנויות לא צריכות להסתכן, הן מוכרות את הכרטיסים לספקים בחו"ל ובדרך כלל זוכות למלוא התמורה ואף יותר.



איזה סוג של כרטיסים מבוקשים על ידי הישראלים? "הלקוחות הישראלים שואלים אותנו אילו מקומות מומלצים ביותר, אומר ווג. "כשלא מדובר באישה בהריון או באדם נמוך, ההמלצה היא לכרטיסי עמידה, ואחריהם קטגוריה 1 כמובן".



גם בין אתרי הכרטיסים הישראלים יש הבדלים בשיטה. בעוד שאתר טיקטינגו רוכש מלאי כרטיסים מוקדם ומתמחר אותו לצרכן הישראלי, אתר לייב טיקטס פועל כאתר סחר לספקים בעולם. בשיטה זו, יותר מ-2,500 ספקים ברחבי הגלובוס מציעים את הכרטיסים שלהם דרך המערכת, ובשל כך העלויות משתנות ומתעדכנות לעתים אף באופן יומיומי - בהתאם להיצע ולביקוש. למפעיל הישראלי אין שליטה על המחיר הסופי.



יתרונו של לייב טיקטס הוא בכמות הכרטיסים שהוא מציע ובממשק היעיל שלו. כל הכרטיסים מוצגים על גבי מפת האולם שבו מתקיים האירוע, ובאפשרותכם לבחור את המיקום המדויק שממנו תראו את ההופעה. רוב האתרים האחרים מציעים רק הצהרה כללית כמו: קטגוריה 1 או 2, אשר אין בה כל הבטחה שלא תוצבו מאחורי הבמה או במקום עם ראות מוגבלת.



הצעות טובות אצל סוכנים מסוימים



לטובת מי שאינו מעוניין לבצע השוואת מחירים באופן עצמאי, מציעות סוכנויות הנסיעות חבילות הכוללות את כל המרכיבים של הטיול המוסיקלי במחירים תחרותיים. כשהרכבנו חבילת טיול מוסיקלית באופן עצמאי הצלחנו לחסוך עד 470 שקל. ואולם מסכום זה יש להפחית את הוצאות הנסיעה משדה התעופה למלון ובחזרה, שלרוב מגולמות במחיר החבילה של הסוכנים. פער המחירים הזה יכול להיחשב זניח עבור קהל הצרכנים שיוצא לגיחות מוסיקה ייעודיות, לנוכח ההשקעה וההבנה הנדרשת בהרכבה עצמאית.



למעשה, מרגע שאוזלים הכרטיסים באתרים הרשמיים, כפי שקרה כשהרכבנו את החבילה של הופעת הפו פייטרס בברלין, ההצעה של הסוכנויות נעשית כמעט זהה לאפשרויות ההרכבה העצמאית.



בניגוד לאתרי הכרטיסים, הסוכנויות נהנות מכך שהן מקיימות קשרים עסקיים עם חברות התעופה והמלונות, כך שהוזלה בכל אחד מהמשתנים עשויה להוביל לפער המחירים התחרותי. עם זאת, לא כל הסוכנויות מומלצות. בבדיקה מצאנו הבדלים בין ההצעות של סוכנויות הפעילות בארץ.



כך למשל בעוד שחברת און.טור מציעה חבילה הכוללת טיסה, ארבעה לילות במלון 3 כוכבים וכרטיס בעמידה להופעה של טייק דאת בלונדון תמורת 4,195 שקל, בחברת צבר מציעים חבילה דומה לשלושה לילות בלבד בעלות הגבוהה ב-220 שקל. כאשר הרכבנו לבד חבילה בעלת נתונים זהים לזו שהוצעה באתר צבר להופעתה של קיילי מינוג, מצאנו פער של 1,450 שקל לטובת ההרכבה העצמית. המסקנה היא שכדאי להעדיף חברות המתמחות בתיירות מוסיקה.



עוד במהלך הבדיקה מצאנו כי חברת איסתא מיוזיק מציעה באופן עקבי חבילות במחירים הוגנים, הכוללות טיסות בחברת אל על ומלונות פופולריים במרכז העיר.



באשר לכרטיסים ליום הולדתו ה-80 של גורבצ'וב, הם אזלו במהירות - כיאה להופעות המבוקשות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully