וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מדווחת על תוצאות 2010: הכנסות של 181 מיליון שקל – גידול של 37%

28.2.2011 / 8:18

תזרים המזומנים הסתכם ב-2010 ב-28.5 מיליון שקל. צבר ההזמנות עלה ב-22% לשיא של 41 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל. ישועה: "וואלה! ממשיכה להיות הפורטל הישראלי המוביל, למרות הסביבה התחרותית"

קבוצת וואלה!, המפעילה את פורטל האינטרנט המוביל בישראל, את אתר המסחר האלקטרוני המוביל בישראל וואלה! שופס ואת אתר הלוחות המוביל בישראל יד2, מפרסמת היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2010:

הכנסות הקבוצה ב-2010 הסתכמו בכ-181 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-132.5 מיליון שקל בשנת 2009 - גידול של כ-37%. הכנסות וואלה! ברבעון הרביעי של 2010 הסתכמו בכ-50 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009 - גידול של כ-43%.

השנה האחרונה אופיינה בעליה ברייטינג של אתר וואלה! ובמשך הזמן שהגולשים מבלים בו, זאת למרות התגברות התחרות, הן מצד שחקנים גלובליים והן מצד שחקנים מקומיים. על פי שלוש מערכות מדידה בלתי תלויות, וואלה! הוא האתר הישראלי הפופולרי ביותר: סקר TIM, המדרג את אחוזי החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל, קובע כי וואלה! הוא האתר הישראלי מספר 1 בדירוג האתרים בישראל;comScore מצביע על כך שוואלה! הוא האתר הישראלי הראשון בכל הפרמטרים המובילים; ועל פי Google Zeitgiest וואלה! היא מילת החיפוש הישראלית הפופולארית ב-2010.

הרווח הגולמי של וואלה! ב-2010 הסתכם בכ-82.5 מיליון שקל – גידול של כ-13% לעומת רווח גולמי של כ-73 מיליון שקל בשנת 2009. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-21%.

הרווח התפעולי ב-2010 הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל – קיטון של 45% בהשוואה לרווח תפעולי של כ-28 מיליון שקל ב-2009. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם בכמיליון שקלים לעומת 7.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל - קיטון של כ-85%. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר בשל הגדלת הוצאות על תשתיות, פיתוח, שיווק ופרסום מוצרים ושירותים חדשים שמוצעים באתרי החברה; וכן מהוצאות חד פעמיות הכרוכות ברכישת יד2.

בשל הירידה ברווח התפעולי וגידול בהוצאות המימון של החברה בגין הלוואה לרכישת יד2, הרווח הנקי של וואלה! לשנת 2010 הסתכם בכתשעה מיליון שקלים – קיטון של כ-55% בהשוואה לרווח ב-2009. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם בכמיליון שקלים לעומת רווח של כחמישה מיליון שקלים ברבעון המקביל.

ה-EBITDA הסתכם ב-2010 בכ-28 מיליון שקל – קיטון של כ-23% בהשוואה לשנה קודמת. ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם ה-EBITDA בכשבעה מיליון שקל – ירידה של 32% בהשוואה ל- EBITDA בתקופה המקבילה אשתקד.

גידול בהיקף עסקאות הפרסום

בנוסף, החברה מדווחת על שיא של צבר הזמנות (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) – 40.7 מיליון שקל נכון ל-31 בדצמבר 2010, שיוכרו ברובן כהכנסות במהלך 2011. צבר ההזמנות מהווה גידול של כ-22% בהשוואה לצבר של 33.4 מיליון שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2009. צבר ההזמנות של החברה במגמת עליה בשלוש השנים האחרונות, הנובעת בעיקרה מגידול בהיקף עסקות הפרסום השנתיות של החברה, דבר המבטא את האמון של מפרסמים וכן של משרדי פרסום בחברה וביעילות הפרסום באתר.

תזרים המזומנים של וואלה! מפעילות שוטפת בשנת 2010 הסתכם בכ-28.5 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם בכ-10.5 מיליון שקל. ההון העצמי של וואלה! לסוף 2010 הינו כ-105 מיליון שקל המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.

אילן ישועה מנכ"ל וואלה!: "וואלה! ממשיכה להיות הפורטל המוביל באינטרנט הישראלי למרות הסביבה התחרותית. ב-2010 התמקדה החברה באסטרטגיית צמיחה, שהתבטאה בגידול משמעותי בהשקעות בפיתוח מוצרים חדשים שיושקו בחודשים הקרובים, וכן ברכישות ובראשן רכישת יד2 שממשיכה להציג קצב צמיחה מהיר עם שיעורי רווח גבוהים. בנוסף השקיעה החברה במערכות הגשת פרסום מתקדמות שהחלו לפעול בינואר 2011".

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "במהלך השנה השקיעה החברה משאבים רבים בפיתוח מוצריה אשר צפויים להניב פירות כבר בתקופה הקרובה. גם תרומתה של יד2 לתוצאות החברה תורגש משמעותית בשנים הקרובות. מכירת מלאי שיפרה באופן ניכר את מעמדה של וואלה! שופס כשחקן בתחום הסחר האלקטרוני ושיפרה את הכנסותיה של החברה באופן משמעותי, אולם גרמה לפגיעה בשיעורי הרווחיות הגולמית ותפעולית".

מינוף מותגים ותכנים

קבוצת וואלה! פועלת בכל התחומים על ידי אסטרטגיה משולבת של בנייה עצמית וצמיחה אורגנית לצד רכישות של חברות ופעילויות בתחומי צמיחה: בתחום הלוחות נרכשה השליטה ביד2, אתר הלוחות המוביל בישראל, והוקם אתר הדרושים JobCity. בתחום השוואת מחירים נרכשו אחזקות באתרKama ובתחום המוזיקה השקיעה החברה במיזם משותף עם NMC-יונייטד שעתיד להיות מושק בחודשים הקרובים. בנוסף, פיתחה החברה את תחום תכני הווידאו והשיקה ערוץ וידאו בעיצוב מחודש עם אלפי שעות של סדרות ותוכניות באורך מלא, המסופקות על ידי ספקי תוכן חיצוניים כמו ערוץ ההיסטוריה, ערוץ הביוגרפיה, ערוץ האופנה, ערוץ הבריאות, הטלוויזיה החינוכית ועוד. בנוסף לשיתוף הפעולה המוצלח עם yes הושקו גם ערוצי וידאו ייעודיים עבור ויוה, ניקלודיאון, קופיקו, וג'וניור.

במהלך שנת 2010 השקיעה החברה ברכישת רישיון והטמעה של מערכת הגשת פרסום חדשה במטרה לשפר את ניהול מלאי מוצרי הפרסום ולאפשר אופטימיזציה מרבית שלהם, על מנת להבטיח תוצאות מיטביות למפרסמים. המערכת פועלת מינואר 2011 בתחום פרסום בווידאו וצפויה להיכנס לפעולה מלאה גם בתחומים אחרים עד לאמצע שנת 2011.

בתחום הסחר האלקטרוני הקבוצה פיתחה ושידרגה את פלטפורמת המכירות, שיכללה את שיטות הסחר, וכן עסקה בפיתוח תוכנות לניהול חיוב הלקוחות. ברבעון האחרון, נכנסה וואלה! שופס לתחום הרכישות החברתיות באמצעות "הדיל היומי" והיא מבססת את מעמדה בתחום צומח זה. ישועה: "הקבוצה שמה לה ליעד להמשיך ולהיות מובילת שוק בתחום הסחר האלקטרוני בישראל. היעד שלנו הוא המשך הצמיחה בתחום, הן בהגדלת מספר הגולשים המבצעים עסקאות באתר הסחר המופעל על-ידי הקבוצה, והן בגידול וגיוון המוצרים והשירותים הניתנים לרכישה באתר הסחר האלקטרוני המופעל על-ידי הקבוצה, בין היתר על ידי הרחבת היקפי המלאי הנרכש מראש על ידי הקבוצה".

בשנה האחרונה פעלה הקבוצה למינוף המותגים והתכנים שלה גם לפלטפורמות אחרות, במיוחד בתחום האינטרנט הנייד והסלולרי. ברבעון האחרון הושקה גרסה עדכנית של אפליקציית וואלה! לאייפון, הכוללת בנוסף לתכני ושירותי הפורטל גם משחקים וצ'אט. עוד הושקו השנה אפליקציות למכשירי אייפון ואנדרואיד של וואלה!, לוח יד2, מחירון הרכב מבית יד2, Kama (השוואת מחירים), ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully