וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת העלמות המס האמריקאית מתרחבת לבנק לאומי

28.2.2011 / 8:51

לפי דיווח ל"פייננשל טיימס", אחת מחקירות העלמות המס הגדולות בארה"ב, שכבר הובילה לאישומים נגד בנקים שוויצרים, התרחבה כעת לחקירת בנק לאומי

חקירת העלמות המס האמריקאית שהובילה לאישומים כנגד כמה בנקים שווייצרים, התרחבה כעת וכוללת גם את בנק לאומי (0.78% , 1683.0) הישראלי ובנק סיני, דיווחו עורכי דין המקורבים לחקירה ל"פייננשל טיימס". לפי הדיווח, הרחבת החקירה מגיעה בעקבות עצות שהעניקו בנקאים שוויצרים ללקוחות בעקבות פתיחת חקירה נגד UBS לפני שנתיים, להעביר נכסים לבנקים במדינות אחרות, במקום לדווח עליהם לרשויות המס האמריקאיות.

משרד המשפטים האמריקאי ושירות מס ההכנסה בארה"ב (IRS) קיבלו מידע על חשבונות לקוחות בבנק לאומי בישראל ובצ'יינה מרצ'נטס בנק הסיני, לדברי דיוויד גארווין, עורך דין ממיאמי, ל"פייננשל טיימס". בנק לאומי מסר לעיתון כי אינו מודע לחקירה.

החששות מהתרחבות החקירה בשווייץ התגברו בשבוע שעבר, לאחר שבנקאי של חברה בת של בנק קרדיט סוויס נעצר בארה"ב. מנהל קרדיט סוויס פרייבט אדוויזרס "טס לארה"ב לשבועיים לשם פגישות עם לקוחות, אך נעצר עם הגעתו", לפי דיווח בעיתונות השווייצית.

קרדיט סוויס טוען כי הוא עצמו אינו נחקר, ומשתף פעולה בחקירה. עם זאת, בנקאים בכירים ועורכי דין טוענים, לפי "פייננשל טיימס", כי מדובר בעניין של זמן עד שגם הוא ייגרר לחקירה, יחד עם כמה בנקים שווייצים קטנים יותר. לפי דיווחים, הבנקאי שנעצר ייעץ ללקוח להעביר חשבון לבנק לאומי, וללקוחות אחרים לבנקים קטנים יותר בשוויץ ולבנק בבהאמה.

רשויות המס בארה"ב פתחו בחקירה אגרסיווית נגד UBS השווייצי לפני יותר משנתיים, בטענה כי הבנק סייע לאזרחים אמריקאיים להתחמק ממס באמצעות חשבונות סודיים בשווייץ. הבנק הגיע להסדר עם הממשל האמריקאי במסגרתו שילם קנס בסך 780 מיליון דולר, והתחייב להעביר לידיו שמות של לקוחות אמריקאיים. עם זאת, העברת השמות לא הייתה חוקית במסגרת חוקי הסודיות הבנקאית של שוויץ, ודרשה את אישור הפרלמנט השווייצי, שלבסוף אישר העברת כ-4,000 שמות לקוחות של UBS לממשל האמריקאי.

במקביל, יצר ה-IRS תכנית לדיווח רצוני על חשבונות סודיים מחוץ למדינה, וכ-14 אלף לקוחות בנקים נענו ודיווחו על העלאמות המס. דיווחים אלה איפשרו לשלטונות בארה"ב לאתר מקלטי מס נוספים, ואיפשרו ל-IRS להרחיב חקירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully