וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת בפעולה צבאית כנגד דרום קוריאה

סוכנויות הידיעות

28.2.2011 / 9:02

דרום קוריאה הפיצה עלונים אודות המהפכות במזרח התיכון בשטחה של צפון קוריאה



צפון קוריאה מאיימת בפעולה צבאית, אם דרום קוריאה תמשיך לפזר עלונים ופרופגנדה המעודדים הפיכה. סוכנות הידיעות הממשלתית של צפון קוריאה דיווחה כי צפון קוריאה מתכוונת להפציץ נקודות הפצה של כרוזים בדרום קוריאה, בהם נקודת התצפית התיירותית אימג'ין פביליון בקרבת הגבול, ממנה מושקים בלונים הנושאים עלונים, קליפים על כרטיסי זיכרון, ודולרים אמריקאיים. עוד איימה הסוכנות ב"מלחמה של ממש" באם תתבצע התקפה במהלך תרגיל צבאי שנתי המשותף לכוחות האמריקאיים והדרום-קוריאניים שהחל היום.



דרום קוריאה פיזרה עלונים המתעדים את ההפיכות הפרו-דמוקרטיות במזרח התיכון, וטענה כי "משטר דיקטטורי גורלו להתמוטט". קים ג'ונג איל, מנהיג צפון קוריאה, מתמודד עם מחסור באורז ובמזון ועם סנקציות על המסחר המכבידות על הכלכלה. בד בבד, מתמודד קים ג'ונג איל עם בעיה שהכבידה גם על שליטי מצרים ולוב – העברת השלטון לבנו.



בשנה שעברה זינקה עלות ביטוח האג"ח של ממשלת דרום קוריאה ב-17%, לאחר שצפון קוריאה הפציצה את האי יאופיונג בדרום קוריאה. שר ההגנה הדרום קוריאני, קים קוואן ג'ין, התחייב להשתמש בכל אמצעי צבאי, כולל מתקפות אוויריות, אם צפון קוריאה תתקוף בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully