וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר כלכלני NABE: האיום הגדול על כלכלת ארה"ב הוא גירעון של 1.4 טריליון דולר

רויטרס

28.2.2011 / 9:09

הכלכלנים מעריכים כי הצמיחה בתמ"ג האמריקאי תגיע ל-3.3% השנה, והאינפלציה ל-1.2%



הגירעון האדיר בתקציב האמריקאי הוא היום החמור ביותר על הכלכלה האמריקאית – יותר משיעור האבטלה הגבוה וסיכוני אינפלציה או דפלציה, להערכת סקר כלכלני nabe שהתפרסם היום. nabe, האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית, דיווח כי סקר שביצע בקרב 47 כלכלנים הצביע על העלאת הערכות הגירעון הפדרלי ב-2011 ל-1.4 טריליון דולר, לעומת הערכות לגירעון של 1.1 טריליון דולר בסקר הקודם, שנערך בנובמבר.




הערכת הגירעון של כלכלני nabe נמוכה מתחזית ממשל אובמה לגירעון של 1.65 טריליון דולר בשנת התקציב הנוכחית – 10.9% מהתמ"ג האמריקאי. הצעת התקציב של הבית הלבן כוללת צמצום של 1.1 טריליון דולר בגירעון תוך עשור, אך הרפובליקאים טוענים כי זה אינו מספיק, וקוראים לממשל לצמצם הוצאותיו ב-61 מיליארד דולר עד ספטמבר. המחלוקת מאיימת להביא להשבתה של המגזר הציבורי בארה"ב, אם לא תתקבל פשרה.



הכלכלנים צופים, לפי הסקר, כי האינפלציה, לא כולל מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, תעלה ל-1.2% ב-2011, לעומת אינפלציה של 0.8% ברבעון הרביעי של 2010. הכלכלנים צופים כי התמ"ג האמריקאי יצמח ב-3.3% השנה, עלייה לעומת ההערכה שעלתה מהסקר הקודם, לצמיחה של 2.6%.



"גורמים התומכים בהאצת הצמיחה כוללים את הביקוש המודחק בקרב צרכנים ועסקים, כמו גם צמיחה חזקה בכלכלות מתעוררות, ומדיניות מוניטרית תומכת צמיחה", אמר נשיא nabe, ריצ'רד וובקינד. "גורמים המעיבים על הצמיחה כוללים חששות לגבי המגזר הפיננסי, חוסר ודאות לגבי המשך תכניות התמריצים הממשלתיות, שוק הדיור המדשדש והאבטלה הגבוהה הממושכת", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully