וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלולר דור 4? רק אחרי בחינת השלכות הקרינה

אריאל נוי

28.2.2011 / 9:20

מנכ"לי משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודיעו למנכ"ל משרדי התקשורת כי יתנגדו להרחבת תשתית הטלפונים הסלולרים מדור 4 עד לבחינת השלכות הקרינה של הטכנולוגיה החדשה לעומק

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הודיעו אמש (ראשון) כי יתנגדו להרחבת תשתית הטלפונים הסלולרים מדור 4 עד שהשלכות הקרינה מתשתית זו ייבחנו לעומק. המשרדים דרשו ממשרד התקשורת לתאם דיון בין השלושה בנושא המעבר לשימוש בטלפונים סלולרים מדור 4, הכולל הרחבה של תשתית שירותי התקשורת שינתנו באמצעות המערכת הסלולרית.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, עו"ד אלונה שפר–קארו, פנו לאחרונה למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, והבהירו כי עד שהצורך וההצדקה לתשתית הטלפונים מהדור החדש לא תיבחן לעומק ולא תתואם עם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, בכוונתם להתנגד ליוזמה.

במכתבם ציינו המנכ"לים כי מהלך זה צפוי להגביר את השימוש בטכנולוגיה ועלול להביא להגברה ברמת החשיפה הכוללת לקרינה סלולרית. השניים הוסיפו כי אמנם, ההשלכות הבריאותיות של קרינה זו טרם הובהרו באופן כללי, אך לשם הזהירות המונעת, הם דורשים ממנכ"ל משרד התקשורת לתאם דיון משותף בו יבחן הנושא.

הטלפונים הסלולרים מדור 4 שצפויים להיכנס לישראל בעתיד, אמורים להציע מהירות גלישה גבוהה בהרבה מזו הניתנת כיום ולאפשר להעביר על גבי הרשת שידורי טלוויזיה ושירותים מתקדמים אחרים. יש לציין כי התדרים הנדרשים להפעלת רשת סלולרית זו, לא הוקצו עדיין, וכי בחודשים הקרובים אמורה ועדת התדרים, המורכבת מנציגי משרדי הממשלה ומערכת הביטחון, להקצותם לחברות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully