וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות מתנגד לטעינת רכב חשמלי משקע ביתי

דניאל שמיל

28.2.2011 / 9:36

משרד התשתיות תומך בקיום מכרזים לעמדות טעינה שיוקמו בתחנות דלק ובחנינים פרטיים



חברת החשמל לא תהיה ספקית טעינה לרכב חשמלי באזור בבעלות פרטית (חניונים, תחנות דלק) ותותיר אזורים אלו פתוחים לתחרות, כך מעלה מסמך עקרונות בנושא שפירסם היום משרד התשתיות. המסמך הראשוני בעניין פורסם לפני חודשיים, ולמשרד הגיעו עשרות השגות ותגובות עליו.



השינויים שחלו במסמך העקרונות משרתים בעיקר את האינטרסים של ספקיות הטעינה, ובהן בטר פלייס, ולא את יבואני הרכב שביקשו לאפשר טעינה משקע ביתי.

את המודל המוצע אפשר לדמות לרשת האינטרנט - חברת החשמל תפעל כספקית תשתית וחברות הטעינה ידמו לספקיות. במקרה זה הן יספקו שירותי טעינה למכוניות חשמליות, וכל נהג או בעלים של מכונית חשמלית יהיה מנוי לאחת מאותן חברות.



לפי העקרונות של משרדי התשתיות, המנויים יוכלו להתחבר לכל עמוד טעינה, אך ספקי הטעינה הם שיקבעו את התעריפים. לקוח מזדמן ישלם, ככל הנראה, יותר ממנוי החברה, וכך יהיה יתרון לספקיות טעינה גדולות, שיפרשו עמודי טעינה רבים ויוכלו לחייב מנויים של חברות אחרות בתעריף גבוה.



טעינה "שלא לפי מגבלות האספקה ברשת החלוקה המקומית" - כהגדרת המסמך - כלומר, טעינה של מכוניות רבות בשעות היום, בשיא צריכת החשמל, תתאפשר למנויים רק בעמדה של חברת הטעינה ממנה הוא מקבל שירותים, ולא ללקוחות "נודדים". כל זאת מביא למסקנה שמי שיקדים לפרוש רשת טעינה, יזכה ליתרון ניכר.



העקרונות של משרד התשתיות לא נוסחו בשיתוף רשויות אחרות כמו משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה והרשות להגבלים עסקיים, וייתכן שצפויה להם התנגדות בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully