וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ביניים טובות לאינטק פרמה בתרופה לטיפול בהפרעות שינה - המניה קופצת ב-8.4%

יורם גביזון

28.2.2011 / 10:38

שוק התרופות להפרעות שינה נאמד ב-4.1 מיליארד דולר ועל פי הערכות יצמח ל-6.8 מיליארד דולר ב-2017



מניית אינטק פארמה עלתה ב-8.4% לאחר שהחברה, שפיתחה טכנולוגיה להשבחת תרופות באמצעות הארכת משך הספיגה שלהן בקיבה, דיווחה הבוקר על תוצאות ביניים טובות בניסוי הקליני בשלב השני במוצר האקורדיון-זלפלון - גרסה משופרת של גלולה לטיפול בהפרעות שינה.



תוצאות הביניים מתבססות על קבוצת הניסוי הראשונה שבה השתתפו 10 חולים הסובלים מהפרעות שינה כרוניות. הניסוי התבצע בבתי החולים רמב"ם וסורוקה. הניסוי בדק את יעילותה היחסית של גלולת אקורדיון-זלפלון לתרופת דמה באמצעות בדיקת שינה מקיפה שכוללת רישום גלי מוח ותנועות עיניים.



יעדי הניסוי כללו בין היתר בחינת מהירות הירדמות, משך השינה ורמת העירנות בבוקר שלמחרת. ניתוח תוצאות הניסוי העלה שב-9 מתוך 10 מקרים הושג משך זמן הירדמות קצר מהותי ובעל מובהקות סטטיסטית, משך השינה הכולל התארך מהותית ובאופן מובהק ולא נמצאות אפקטים שארתיים כמו תופעת "הנג אובר" (חמרמורת).



שוק התרופות להפרעות שינה נאמד ב-4.1 מיליארד דולר ועל פי הערכות יצמח ל-6.8 מיליארד דולר ב-2017 ב-7 השווקים הגדולים העיקריים: ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, שווייץ איטליה ויפן.



גלולת אקורדיון זלפלון היא מוצר שמפתחת אינטק פרמה שנועד להשביח את גלולת הזלפלון שמשווקת כיום לטיפול בהפרעות שינה באמצעות מתן שלה בתוך גלולת אקורדיון ובכך להשהות את התרופה בקיבה למשך רוב שעות הלילה ולשחרר אותה באופן רציף כדי לשמור על שינה מתמשכת ולמנוע את תופעות ההנג אובר בבוקר שלמחרת.



אינטק פרמה שבשליטת אלי יוס, יהודה שמעוני ודני עזורי ומנוהלת על ידי גיורא קרני נסחרת בשווי של 234 מיליון שקל לאחר עלייה של 66% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully