וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו סוגרת חנויות בגרמניה ושוויץ

עדי דברת-מזריץ

1.3.2011 / 8:00

לאחר סגירת הסניפים ברוסיה, תחסל קסטרו את עסקיה גם בגרמניה ובשוויץ, בשל ירידה במכירות

שלושה שבועות אחרי שהודיעה כי סוגרת את פעילותה ברוסיה, חברת קסטרו מחסלת את פעילותה בגרמניה.

החברה הודיעה אתמול (שני) כי מועצת המנהלים של קסטרו אימצה את המלצת הנהלת החברה למכור את אחזקותיה במיזם בגרמניה. המיזם כולל 14 חנויות תחת המותג קסטרו, מתוכן שש חנויות משולבות של גברים ונשים, חנות נשים וחנות גברים. את המיזם רוכשת חברת gerry weber תמורת 5.5 מיליון שקל ולוקחת על עצמה את התחייבויות החברה כלפי העובדים וכלפי משכירי החנויות בהן פעלה רשת קסטרו בגרמניה.

גבי רוטר, מנכ"ל משותתף בקסטרו, שהחל את הפעילות בגרמניה ב-2004, מסר: "אני מאוד שמח שהסכם המכירה שומר על מקום עבודתם של עובדינו המסורים בגרמניה". רוטר הסביר כי "מזה למעלה משנה סובלת הפעילות בגרמניה מירידה במכירות בחנויות הזהות, אשר על פי הערכת החברה נובעת מכמה גורמים מקרו-כלכליים עיקריים: המשבר הכלכלי הפוקד את אירופה, שחיקה בשער היורו ומעבר השוק בגרמניה לרכישה בחנויות מוזלות (discount stores) ולרכישה מוגברת בחנויות מקוונות. לאור האמור, הבנו כי על מנת להביא את הפעילות בגרמניה לרווחים, נידרש לעוד שנים של השקעה בבניית המותג ולפיכך החלטנו על מכירת החברה".

רוטר ציין כי על אף שהמכירה תהיה כרוכה במחיקת השקעה בהיקף צפוי של כ-25.5 מיליון שקל, הרי שמבחינה תזרימית, כתוצאה מהמכירה צופה החברה לקבל סך של כ-10 מיליון שקל. עוד הוסיף רוטר כי בכוונת החברה למכור גם את החברה בשווייץ.

קסטרו הודיעה לפני שלושה שבועות כי היא סוגרת את עסקיה ברוסיה. על פי הודעת החברה, סגירת הסניפים ברוסיה נעשית בשל הפרה חוזרת ונישנת של הסכם הזיכיון בידי הזכיין. כמו כן, לטענתה, לא עמד הזכיין בתשלומי חובותיו כלפיה. קסטרו הודיעה לזכיין המחזיק בשלוש חנויות על ביטול ההסכמים איתו לאלתר.

עם סגירת החנויות ברוסיה, גרמניה ושווייץ תפעיל קסטרו חנויות מחוץ לישאל רק בקזחסטן ובתאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully