וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו חושפת תקציב המקל על העניים בעקבות הזינוק במחירי המזון במדינה

סוכנויות הידיעות

28.2.2011 / 13:35

הקלות מס לעניים, חלוקת כסף לעניים על מנת לרכוש דלק להסקה והשקעה בתשתיות נכללו בתקציב



הזינוק במחירי המזון בהודו ממשיך להוות חשש מרכזי, אמר שר האוצר ההודי פרנאב מוחרג'י, כאשר חשף את התקציב החדש, הכולל הקלות לעניים וניסיון לסייע בהתמודדות עם עליית מחירי המזון. עוד דיווח מוחרג'י כי כלכלת הודו צמחה ב-8.2% ברבעון הרביעי. האינפלציה בהודו נותרה מעל רמה של 8% בינואר. מחירי המזון עלו ב-17% בשנה האחרונה בהודו.



"החשש המרכזי השנה הוא מחירי המזון הגבוהים", אמר מוחרג'י לפרלמנט בניו דלהי, בנאום בו חשף את תכנית התקציב לשנת הכספים המתחילה ב-1 באפריל. "הכלכלה חזרה למסלול הצמיחה שלה טרם המשבר העולמי", ציין.



התקציב שחשף מוחרג'י נועד להקל את השפעות האינפלציה על בעלי ההכנסות הנמוכות בהודו, בין היתר באמצעות הקלות מס על אוכלוסיה רחבה יותר, הפרטת נכסים ממשלתיים והיתרים להשקעות זרות בתשתיות. עוד מנסה התקציב לצמצם את הגירעון בתקציב ההודי, מ-5.1% מהתמ"ג בשנה שעברה, ל-4.6% השנה.



מדד המחירים ליצרן, הנחשב למדד העיקרי לאינפלציה בהודו, עלה ב-9.4% בממוצע ב-9 החודשים שהסתיימו בדצמבר, הרמה הגבוהה ביותר בעשור האחרון. בינואר הייתה האינפלציה 8.23%. הבנק המרכזי של הודו העלה את הריבית 7 פעמים בשנה האחרונה, לרמה של 6.5%, ואותת בחודש שעבר על העלאות נוספות.



מוחרג'י הודיע היום כי הממשל מתכוון לחלק מזומנים ישירות לעניים, על מנת לאפשר להם לרכוש דלק להסקה, ולבטל בתמורה לכך סובסידיה על רכישת הדלק. מוחרג'י הודיע כי הכנסות מתחת ל-180 אלף רופיות בשנה לא ימוסו החל משנת הכספים הבאה, העלאה של 20 אלף רופיות בסף המינימום לתשלום מסים. הוא הודיע גם על סובסידיה של 1% בריבית על משכנתאות ששוויין עד 1.5 מיליון רופיות.



ממשלתו של מנמוהן סינג צפויה להתמודד השנה עם 5 בחירות אזוריות, על רקע אינפלציה חדה במחירי המזון, שהובילה אלפים לצעוד לכיוון הפרלמנט בניו דלהי בשבוע שעבר במחאה על מחירי המזון, השכר הנמוך וחוסר היציבות בשוק התעסוקה.



הבנק העולמי מעריך כי יותר מ-75% מהאוכלוסיה בהודו חיה על פחות מ-2 דולר ליום. עוד נאבק סינג באישומי שחיתות, והסכים בשבוע שעבר לפתוח חקירה בנוגע להענקת רשיונות למפעילות רשתות סלולריות מהדור השני.



משרד האוצר מעריך כי הודו מייצרת 10% פחות מהחשמל הדרוש לה, וכבישי המדינה, האחראים לתובלת 65% מהמוצרים במדינה, רעועים וצרים, מה שמגדיל את עלות השירותים והמוצרים. הודו מתכוונת להגדיל את השקעתה בכבישים, נמלים ותחנות כוח ב-23%, ולהקל את ההגבלות על השקעות זרות מוסדיות.



עוד הודיע מוחרג'י על הגדלת יכולת אגירת המזון של הודו באמצעות הקמת מחסנים שיוכלו לאגור תבואה בהיקף 4 מיליון טונות, עד מארס 2012. המאגרים נועדו לסייע בעידוד התבואה החקלאית והורדת מחירי המזון. מוחרג'י הודיע לבנקים המסחריים להגדיל את ההלוואות לחקלאים ב-27% לסך של 4.75 טרליון רופיות. העלאת מע"מ מתוכננת ל-12% בוטלה, והמע"ם יישאר בגובה 10%, רמה אליה ירד בעקבות המשבר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully