וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה הקפיאה נכסי משפחת קדאפי

סוכנויות הידיעות

28.2.2011 / 13:42

בינתיים לא הקפיאה בריטניה נכסים ממשלתיים של לוב, בהם נתח של 3% במו"לית פירסון



ממשלת בריטניה הודיעה אמש כי הקפיאה נכסיו של מנהיג לוב, מועמר קדאפי, כמו גם את נכסיו של 5 מילדיו ובאי כוחם, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. בכך הצטרפה בריטניה לכמה גורמים שכבר הקפיאו נכסי משפחת קדאפי, בהם שווייץ, ארה"ב וקנדה. בריטניה גם הסירה את החסינות הדיפלומטית עבור קדאפי ובני משפחתו, גם כן בהתאם לסנקציות האו"ם, וסגרה את שגרירותה בלוב.



ההקפאה נוגעת אך ורק לנכסים פרטיים. לממשלת לוב עצמה אחזקות בכמה חברות בריטיות ואירופיות, באמצעות קרן ההשקעות הממשלתית של לוב. עם אחזקות אלה נמנה נתח של 3% במו"לית "פייננשל טיימס" פירסון. מנכ"לית פירסון, מרג'ורי סקרדינו, אמרה כי החברה אינה מרגישה בנוח לגבי הנתח שמחזיקה ממשלת לוב בחברה, אך כי בינתיים לא נראה כי נכסים אלה הוקפאו.



בשבוע שעבר מנעה בריטניה ניסיון של לוב להוציא מאות מיליוני דינרים מבריטניה, באמצעות מניעת הגישה הפיסית שלהם לכסף, לפני כניסת הסנקציות לתוקפם, לדברי אדם המקורב לנושא ל"וול סטריט ג'ורנל". לדברי המקורב, הניסיון נעשה באמצעות הבנק המרכזי של לוב.



לקרן ההשקעות הממשלתית של לוב נכסים נוספים בבריטניה, בהם בנייני משרדים במתחם הפיננסי של לונדון. גם למשפחת קדאפי נכסים בלונדון, בהם בית בשווי 10 מיליון ליש"ט של סייף אל-אסלאם קדאפי בשכונת המפסטד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully