וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקואליציה: התאחדו לטובת ועדת ששינסקי

פנחס וולף

28.2.2011 / 15:40

לקראת אישור המלצות ועדת ששינסקי? ראש הממשלה קרא לחברי הקואליציה להעביר את מסקנות הוועדה לקביעת גובה התמלוגים מגילויי הנפט והגז בישראל בקריאה ראשונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד להצבעה שצפויה להערך מאוחר יותר על המלצות הוועדה במליאת הכנסת. לדברי נתניהו, "אנחנו מבקשים היום להעביר בחוק את המלצות הוועדה בראשות פרופ' ששינסקי. זה חיוני למימוש אוצרות הגז של ישראל וככל שנקדים - כך ייטב".

את הדברים אמר נתניהו בנוכחות ראש הוועדה, איתן ששינסקי, שנכח בישיבה. לדברי ראש הממשלה, "אני מבקש מחברי הסיעה והקואליציה להתאחד ולהעביר בהקדם את הצעת החוק בקריאה ראשונה ולאחר מכן נעשה מאמץ אמיתי להעבירה בקריאה שנייה ושלישית. זה חלק מתהליך יצירת מקור אנרגיה למדינת ישראל. זה חשוב תמיד ובפרט בתקופה זו".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה (הליכוד) הוסיף במהלך ישיבת הסיעה לדברי ראש הממשלה וביקש לקבוע עמדה סופית למשמעת סיעתית בנוגע לחוק ששינסקי. לדבריו, "נוצר מצב אבסורדי שדווקא בסיעת ראש הממשלה ושר האוצר, שמובילים את המהלך בחקיקת מסקנות דו"ח ששינסקי, ישנם קולות לא מעטים ולא חרישיים לקצץ בהמלצות. טייקוני הגז מצליחים לפעול ולהפעיל כוחות בעורף הסיעה. סיעת הליכוד אמורה לשמש סמן ימני בנושא והיא היחידה בכנסת שאינה מדברת בקול אחד וברור".

בנוסף, סיעת ישראל ביתנו ביקשה חופש הצבעה בנושא הצעת חוק שישינסקי, לאחר שלאורך כל הדרך שר התשתיות עוזי לנדאו הביע התנגדות לכך. סיעות העבודה ומרצ הודיעו שיתמכו בהצעת החוק ובליכוד יש משמעת סיעתית בעד ההצעה.

בעבודה מסתמנת תמיכה גורפת

מלבד קריאות אלה, שכוונו לחברי הקואליציה, מסתמנת תמיכה גם מקרב גורמי שמאל ובמיוחד מקרב חברי סיעת העבודה שתתמוך ככל הנראה בהמלצות הוועדה. לדברי ח"כ עמיר פרץ: "דו"ח שישנסקי זה אחד הדו"חות שמעצבים את עמדתנו באופן נחרץ. אני מציע שנתייצב כסיעה ונתמוך בדו"ח הזה". ח"כ אבישי ברוורמן הביע גם הוא תמיכה בהמלצות הוועדה: "היו פשרות לכיוון בעלי הזכויות. הן מעל ומעבר".

ח"כ שלי יחימוביץ' אף החמירה בדבריה ואמרה כי "הדו"ח שמגיע הוא כבר פשרה. היינו נתונים בלחצים חסרי תקדים של משקיעי הגז בחודשים האחרונים, ואפילו איומים מפורשים. אנחנו עומדים באבסורד פוליטי, להתייצב לצדם של ראש הממשלה ושל שר האוצר, אבל אני שלמה עם ההחלטה ולהיות שומרי החומה שלא יהיה כרסום תמידי בהמלצות הוועדה".

ח"כ יצחק הרצוג הוסיף ואמר כי "אני סבור שההמלצות יעברו ברוב גדול. לכולם ברור שרווח ממחצבים מהסוג הזה, ראוי שיגיע גם לכל האזרחים. אני מקווה שתהיה חקיקה מואץ ולא יימרח. גם כך ייקח כמה שנים עד שהתשתית החיונית הזו תכנס לפעולה".

גם ח"כ בנימין בן אליעזר הודיע על תמיכתו בהמלצות הוועדה ואמר: "אני מציע שהמדינה תקבע מהיום והלאה איך זה הולך. התחלנו בלווייתן אחד, אבל יש עוד הרבה לווייתנים".



עדכון ראשון: 15:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully