וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים ברשימת IG, ניתוח הדוחות השנתיים של טלפוניקה וטראנסאושן ומי בכל זאת מרוויח מהמאורעות בלוב?

TheMarker Online

28.2.2011 / 15:18

נדב אופיר: "מחליפים את האג"ח של ענקית המלונאות Marriott לאג"ח הנפדית בשנת 2017 עקב צמצום מרווחים משמעותי באג"ח הקצרה"



נדב אופיר, אנליסט אג"ח בינ"ל בכלל פיננסים ברוקראז'



אחת המטרות של העדכון השבועי הוא מעקב אחר המלצות שניתנו ולכן בחרנו השבוע לעדכן מעט את רשימת ה-ig שלנו, אנו מחליפים את האג"ח של ענקית המלונאות marriott לאג"ח הנפדית בשנת 2017 עקב צמצום מרווחים משמעותי באג"ח הקצרה.



אנו גם מורידים את האג"ח של ענקית הקמעונאות target מהרשימה. טלפוניקה מראה כי הצמיחה באמריקה הלטינית מכפרת על הירידה בהכנסות בספרד. טראנסאושן השוויצרית מראה כי היא ממשיכה להתאושש מאסון הנפט באפריל שנה שעברה. ולבסוף, יש מי שמרוויח מהמאורעות בלוב.



אנו מאריכים מח"מ באג"ח של marriott – בסוף יולי המלצנו על אגרת החוב של ענקית המלונאות האמריקאית marriott לפדיון בשנת 2013 עם תשואה של 2.73% ומרווח של 189 bp. היום אותה אג"ח נסחרת בתשואה של 1.70% ובמרווח של 101 bp מעל אג"ח ממשלת ארה"ב לאותה התקופה ולכן אנו ממליצים על מכירת הנייר ומעבר לאג"ח של החברה לשנת 2017, בתשואה של 4.01% ובמרווח של 142 מעל ממשלת ארה"ב לאותה התקופה.



החלפת הניירות והארכת המח"מ בשלוש שנים תעניק פיק אפ של 41 bp במרווח ו-2.3% בתשואה הכוללת, הערכתנו כי עקב השיפור במצבה של marriott המרווחים באגרות החוב ימשיכו להצטמצם ובכך יקזזו את ירידות המחירים האפשרית במקרה של עליית תשואת הבנצ'מרק.



הורדת האג"ח של target מרשימת ig - ענקית הקמעונאות האמריקאית מציגה תוצאות מצוינות לאחרונה, ולאור צמצום המרווחים באג"ח של החברה לשש שנים, שהגיע לשפל של 61 bp השבוע אנו מסירים אותה מרשימת האג"ח המומלצות. אנו נמשיך לעקוב אחר האג"ח ובמידה וייפתח המרווח אנו נעדכן אתכם.

טלפוניקה מציגה: ד"ר ספרד ומר אמריקה הלטינית - ענקית הטלקום הספרדית פרסמה את נתוני 2010 והציגה ירידה ב-ebitda בשיעור של 9.2% יחסית לשנה הקודמת.



המכירות בספרד, שהיוו 32% בלבד מסך המכירות ירדו בשיעור של 6.4% בלבד והמכירות באמריקה הלטינית, שהיוו כמחצית מהכנסות החברה עלו בשיעור של 6.7% והכך השיפור בדרום אמריקה מקזז לחלוטין את הירידות במכירות בספרד, ולכן פתיחת המרווחים הינה הזדמנות להצטייד בחוב איכותי של אחת מחברות הטלקום הגדולות והטובות בעולם. האג"ח ביורו לחמש שנים נסחרת בתשואה של 4.18% ובמרווח של 179 bp מעל אג"ח ממשלת גרמניה לאותה תקופה.



גם טראנסאושן במדווחות - החברה השוויצרית, שעוסקת בהשכרת אסדות קידוח לחברות אנרגיה, הציגה את התוצאות העסקיות שלה לסיכום שנת 2010. עקב הפסקת פעילות הקידוח במפרץ מקסיקו ירדו הכנסות החברה בשיעור של 18% וה-ebitda ירד בשיעור של 29% אך החברה השכילה לצמצם את החוב נטו שלה בשיעור של 26%.



ההון העצמי של החברה הינו פי שלוש מהחוב נטו שלה ויחס החוב נטו ל-ebitda עומד על 1.9 בלבד, לעומת 1.7 בשנה שעברה לפני האירוע במפרץ מקסיקו, כך שבשורה התחתונה, המינוף של החברה לא גדל משמעותית ומכיוון שהאג"ח עדיין נסחרת במרווח גבוה יותר מאשר ערב האירוע במפרץ מקסיקו הנייר עדיין מהווה הזדמנות קנייה. האג"ח הדולרי של החברה לשבע שנים נסחרת בתשואה של 4.5% ובמרווח של 165 bp מעל אג"ח ממשלת ארה"ב.



מי מרוויח מהמאורעות בלוב? גזפרום - חברת האנרגיה האיטלקית eni הודיעה כי גזפרום הרוסית תספק גז לאיטליה במקום הגז שהיה אמור להתקבל מלוב, ונסגר עקב המאורעות בלוב.



לוב סיפקה 10% מתצרוכת הגז של איטליה. לגזפרום רזרבות גז מספיק גדולות על מנת להמשיך לספק את צרכי הגז של איטליה במידה והצינור הלובי לא יחזור לפעילות. האג"ח הדולרי של החברה נסחרת בתשואה של 5.68% ובמרווח של 262 bp מעל אג"ח ממשלת ארה"ב לאותה התקופה.



חברת החשמל הקוריאנית פועלת בקזחסטאן - חברת החשמל של קוריאה עומדת בראש קונסורציום של חברות קוריאניות שחתמו על חוזה בשווי של מאה מיליון דולר לשדרוג תחנות הכוח של חברת החשמל הקזחסטאנית, שנמצאת בבעלות ממשלת קזחסטאן.



העסקה אמורה להיות מושלמת עד סוף שנת 2013 והפרויקט הזה צפוי להרחיב את הפעילות של חברת החשמל הקוריאנית מחוץ לגבולות דרום קוריאה. האג"ח הדולרי של החברה לשלוש שנים נסחרת בתשואה של 2.92% ובמרווח של 152 bp מעל אג"ח ממשלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully