וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דון דרייפר גרסת הגליל

עדיה פיטרמן

28.2.2011 / 15:28

פרסומאי לשעבר עשה מהפך בחייו, עבר לגליל והקים עסק לגידול ושיווק צמחי תבלין ותה



למותג בוסתן אברהם, יש אולי צליל גלילי עתיק, אבל הוא קיים רק חמש שנים. מאחוריו עומד פרסומאי לשעבר שלפני שנים ספורות עשה מהפך בחייו. אייל התרסי, 48, היה פרסומאי במשך כ-15 שנה, בהן עבד כמנהל קריאיטיב וכארט דירקטור במשרדי פרסום גדולים, ואף ניהל חברת פרסום משלו. בשנת 2002 החליט לשנות את חייו. "תחום הפרסום הוא תובעני וכפוי טובה וככל שאתה מתבגר התחום הופך קשה יותר כי זה עולם של צעירים", הוא מסביר.



השינוי החל במעבר לגליל, "חיפשתי את הטבע, השקט והמרחבים", הוא אומר, והמשיך בגיבוש רעיון לעסק, "רציתי לעשות משהו שיעשה טוב לאנשים". במשך שלוש שנים חילק את חייו בין עולם הפרסום, בו המשיך לעבוד כפרילנס, לבין פיתוח הרעיון העסקי. "חצי שבוע עבדתי בפרסום וחצי שבוע עבדתי על גיבוש הרעיון לבוסתן אברהם, שכלל הקמת חווה אקולוגית ועסק שיתמחה בפיתוח ושיווק מוצרי גורמה מיוחדים מהגליל, כזה שיספק פלטפורמה שיווקית להרבה יצרנים קטנים בגליל".



בשנת 2005 הקים התרסי חווה אקולוגית לגידול צמחי תבלין ותה, לאחר זמן צירף את שני אחיו כמשקיעים וכשותפים בחברה המתפתחת, ולפני שלוש שנים הקים מפעל באגף נפרד במתחם המשקם שבנהריה. ההשקעה הראשונית הסתכמה בכחצי מיליון שקל, והצפי המוערך להחזרתה הוא בשנה עד השנתיים הקרובות. המחזור השנתי עומד על כמיליון וחצי שקל.



בעסק, בניהולו של התרסי, עובדים עוזרת אדמיניסטרטיבית, ושלושה עובדים בתחומי הפיתוח והשיווק. "אנחנו מגדלים תוצרת משלנו, וגם מפתחים ומשווקים מוצרים של אחרים במיקור חוץ", מסביר התרסי, "יש לנו עשר קטגוריות של מוצרים ולא מעשי להקים עשרה מפעלים, לכן אנחנו מסתמכים גם על כוחות יצרנים חיצוניים. כמו כן אנחנו מעסיקים אנשים בעלי מוגבלויות באגף המפעל שלנו במשקם".



הקשר לעולם המזון אינו חדש להתרסי, שבמהלך השנים טיפח את תחביב הבישול שלו. את העיסוק בבישול הוא רואה כהמשך טבעי לדרכו מאז לימודי העיצוב ודרך עבודתו בתחום הארט בפרסום. "אני מגיע מהקריאטייב, ומימשתי את הצד הזה גם בבישול".



מלבד התבלינים ותה הצמחים משווק התרסי גם חבילות שי הכוללות יינות, קונפיטורות ודברי מתיקה. אלו נמכרות הן ליחידים, והן באופן מאורגן לועדי עובדים וארגונים. "אפילו ביל קלינטון קיבל חבילת שי שלנו", מספר התרסי, "כשהגיע לישראל להשתתף באירוע 10 שנים לרצח רבין שלחתי לו דרך משרד יח"צ שעבדתי איתו חבילת שי. לאחר זמן פתאום גיליתי מכתב ממנו בדואר, בו הוא הודה לי על החבילה".



לאחרונה החלה החברה לשווק את מוצריה בבתי טבע כמו טבע קסטל, ומעדניות כמו חינאווי. כמו כן נמכרים המוצרים בדיוטי פרי, במרכזי מבקרים של יקבים בצפון, ומשווקים במסעדות ובתי מלון, כמו שרתון והילטון. התרסי מתכנן להתרחב גם לשווקי חו"ל. "הרעיון הוא לבנות מותג בינלאומי שמבוסס על מוצרי הגליל, ובעזרת חברת sks, שעושה לנו פיתוח עסקי, אנחנו כבר במגעים ונמצאים לקראת חתימה על כמה חוזים עם חברות הפצה ורשתות שיווק בעולם", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully