וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת הממשלה: רק 2.5% מעובדי משרד הבינוי והשיכון הם ערבים

עידו סולומון

28.2.2011 / 16:33

הממשלה קבעה יעד לפיו עד שנת 2012 שיעור הערבים בשירות המדינה יעמוד על 10%



נכון לשנת 2009 מועסקים במשרד הבינוי והשיכון 697 עובדים - מהם 17 בלבד ערבים (2.4%), כך נמסר היום בדיון שנערך היום בוועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא קליטת עובדים ערבים בשירות המדינה.



מתוך 321 העובדים במטה המשרד עובד אחד בלבד הוא ערבי (0.3%). במינהל מקרקעי ישראל רק 25 עובדים מתוך סך של 716 עובדים הם ערבים (3.5%). זאת, אף שהממשלה קבעה יעד, לפיו עד שנת 2012 שיעור הערבים בשירות המדינה יעמוד על 10%.



יו"ר ועדת החקירה, ח"כ אחמד טיבי: "יש היצע בשפע של אנשי מקצוע ערבים רלוונטיים למשרד השיכון בתחומי ההנדסה, הבנייה, המשפטים, והחשבונאות, בוגרי האוניברסיטאות בישראל. המספר של 2.4% הוא מביך".



נציג נציבות שירות המדינה, נאדר אלקאסם, אמר כי במכרזים למשרות ייעודיות במשרד השיכון ניגשים כעשרה מועמדים בעוד שבמכרזים למשרות כלליות במשרד ניגש בממוצע פחות מאזרח ערבי אחד.



אמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"ל שותף ביוזמות קרן אברהם אמר כי משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל מתנהלים כאילו אין החלטת ממשלה להעלות ל-10% את שיעור האוכלוסיה הערבית בשירות המדינה.



"ההחלטה על ייצוג הולם מחייבת חיפוש אקטיבי. יש קשר הפוך בין הרלוונטיות של הנושא לבין מידת ייצוג החסר. בנושא הקרקעות, שהוא כל כך אקוטי לחברה הערבית, רואים עד כמה בוטה ייצוג החסר", אמר בארי-סוליציאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully