וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "תדיראן טלקום" סגרו את קו הייצור

שערי מפעל תדיראן טלקום נסגרו על ידי עובדי המפעל, המוחים כנגד בקשת המפרק הזמני של המפעל לפטר 75 מתוך 110 העובדים ולקצר יותר משליש משכרם של העובדים הנותרים

עובדי מפעל "תדיראן טלקום" בפתח תקווה פתחו היום (שני) בצעדי מחאה עקב בקשה שהגיש המפרק הזמני של המפעל, רו"ח בועז גזית, לבית המשפט המחוזי בפ"ת, לפיטורי 75 מתוך כ-110 העובדים במפעל ולהפחית יותר מ-30% משכרם של העובדים הנותרים. לדברי יו"ר ועד העבדים במפעל, מוטי לייבוביץ, העובדים סגרו את שערי המפעל ואינם מאפשרים כניסה ויציאה וכן השביתו את קו הייצור לחלוטין.

לדברי לייבוביץ, "מדובר בקבוצת עובדים שהשקיעו את כל חייהם רק כדי שיהיה להם מקום פרנסה. לא נוכל להרשות לאף מפרק לקבל החלטה שתביא אותנו ללשכות התעסוקה".

לייבוביץ הוסיף, כי "כאשר המפעל היה בסכנת סגירה הסכמנו לוותר על כספי הפיצויים שחסכנו כל חיינו רק כדי לא לאבד את מקום העבודה. והנה עכשיו, בהחלטה שרירותית אחת, יש מי שרוצה לפטר את רוב העובדים. אנחנו לא נאפשר לדבר הזה לקרות".

עד לחודש יוני 2010 היה המפעל בבעלותה של "אפריקה ישראל". אך החברה החליטה להפסיק את פעילותה במפעל, והעובדים רכשו 38% מהמניות, תמורתם שילמו כ- 3 מליון דולר. לדברי ההסתדרות, העובדים מימנו את העסקה מכספי הפיצויים שלהם ומהפחתה של חלק מהשכר כאשר יתר המניות הועברו לאנשי העסקים אבי שקד ומשה כהן. בחודש דצמבר הודיע כהן כי לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות והמפעל נקלע לקשיים כספיים. בשל כך, הועברו מניותיו של כהן לעובדים וכיום הם בעלים של 60% מהמפעל.

בעקבות הקשיים מינה בית המשפט המחוזי בפ"ת את רו"ח בועז גזית כמפרק זמני החל מלפני כשבועיים, אמצע חודש פברואר. אתמול נפגשו נציגי העובדים ובאי כוחם עו"ד אלון וגלילה הורנשטיין עם המפרק והודיעו שיהיו מוכנים לוותר על חודש משכרם, ולקבל את השכר לאחר שהמפעל יימכר. כל זאת ובלבד שלא יפוטרו עובדים. אולם היום, כאמור, הגיש המפרק בקשה אחרת לביהמ"ש.

לדברי עו"ד אלון הורנשטיין, "אנו נבקש מביהמ"ש לדחות את בקשת המפרק ולא לאפשר את פיטורי העובדים. למרות ההבנות שהושגו אתמול לעניין שמירת מקום העבודה של העובדים, עד למציאת רוכש פוטנציאלי, חזר בו המפרק מההסכמות ואנו רואים זאת בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully