וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההון הישראלי נערך לשמור על הסביבה

אריאל נוי

28.2.2011 / 17:05

מדד ת"א 100 ירוק במיוחד: השר להגנת הסביבה דרש מ-100 החברות המובילות בבורסת תל אביב להיערך לדיווח על השפעתן על הסביבה בהתאם לתיקון תקנות ניירות ערך שיזם משרדו

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה אתמול (ראשון) להנהלותיהן של 100 החברות המובילות בבורסת תל אביב ודרש מהן להיערך ליישום דיווחים סביבתיים בתשקיפים הקרובים, שמוגשים במהלך חודש מרץ הקרוב. דרישתו של ארדן מגיעה בהתאם לתיקון תקנות ניירות ערך שיזם המשרד להגנת הסביבה שנועד, לדברי השר להגנת הסביבה, "להגדיל את השקיפות ביחס לפעילות הסביבתית של החברות הציבוריות העשויה להשפיע על ביצועיהן הפיננסיים בטווח הקצר והארוך".

התקנות החדשות מחייבות את התאגידים הציבוריים לדווח בכל תשקיף שהן מגישות, על הסוגיות הסביבתיות שנוגעות לפעילותם, וביניהן הסיכונים הסביבתיים אשר יש להם השפעה מהותית על התאגיד.

לדברי השר ארדן, "שינוי זה תואם את המדיניות הקיימת במספר מדינות בעולם, כמו בריטניה, צרפת ונורבגיה, המחייבת דיווח סביבתי בדו"חות הדירקטוריון. יישום התקנות מצעיד את ישראל עוד צעד אל עידן חדש המכיר בחשיבותה של הסביבה והשמירה עליה ושואף לנתק את הקשר ההרסני שבין צמיחה כלכלית לפגיעה בסביבה".

התקנות החדשות שאושרו בוועדת הכספים בתחילת חודש דצמבר 2010, מחייבות תאגידים לכלול בדיווח לרשות ניירות ערך גם את השפעות פעילותם על הסביבה. המידע יחשוף למשקיעים ולציבור את ההשלכות הנגרמות מפעילותן של החברות על הסביבה, האופן בו מטופלים על ידן הסיכונים וכן את הסיכונים הפיננסיים הנובעים מכך.

על פי התקנות החדשות ידרשו החברות לדווח בתשקיפים והדו"חות הכספיים, סיכונים סביבתיים מהותיים הכרוכים בפעילותם של החברות, עלויות והשקעות בהן נשאו או שהן צפויות לשאת בגין טיפול בנושאים סביבתיים כגון: שיקום ותיקון נזקים סביבתיים, רכישת טכנולוגיות מתקדמות לצמצום ומניעת פגיעה עתידית בסביבה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully