וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תדיראן טלקום יוצאו מחר לחופשה כפויה; הוועד הורה להם להתבצר במפעל

חיים ביאור

28.2.2011 / 17:05

המפרק הזמני מבקש לפטר 75 מ-120 עובדי החברה ולקצץ את שכרם של יתר העובדים ב-30%



המפרק הזמני שמינה בית המשפט מינה ליצרנית המרכזיות הדיגיטליות תדיראן טלקום, רו"ח בועז גזית, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לפטר 75 מ-120 עובדי החברה ולקצץ את שכרם של יתר העובדים ב-30%.

כמו כן המפרק החליט להוציא החל ממחר (ג') את רוב עובדי תדיראן טלקום לחופשה כפויה ללא תשלום, פרט לקבוצה קטנה של עובדים שימשיכו להפעיל את הייצור ולבצע עבודות תחזוקה. לעובדים נמסר כי החופשה תהיה עד 17 במארס ואולם ייתכן שהיא תוארך מעבר לכך. העובדים קיבלו רק שליש ממשכורת ינואר, והיום נגררו 60 כלי הרכב של החברה אל חברת הליסינג ניו קופל.



הסיבה למהלכי המפרק היא מצבה הקשה של תדיראן טלקום המחייב לדעתו נקיטת צעדים דרסטיים ודחופים, בין היתר בתחום עלויות ההעסקה, במטרה לנסות להביא להבראת החברה ולמנוע את סגירתה. ואולם יו"ר ועד העובדים בחברה, מוטי ליבוביץ, הורה לעובדים שלא לצאת לחופשה ולעבוד כרגיל ואף לקיים משמרות שיפעילו את היצור בכל שעות היממה.



תדיראן טלקום, הפועלת בפתח תקווה, היתה עד חודש יוני בבעלות אפריקה ישראל. החברה עמדה להפסיק את פעילותה, אך אז היא נרכשה בידי חברת קנדה אינק בראשות משה כהן שקיבל לידיו 50.5% מהשליטה על תדיראן טלקום. את יתרת השליטה (49.5%) רכשו העובדים. כדי לאפשר את ביצוע המכירה, עובדי החברה ויתרו על חלק תנאי שכרם. מצבת החובות של החברה הסתכמה ב-13-15 מיליון דולר.



לפני שהמפרק הגיש את הבקשה לבית המשפט בעניין פיטורי העובדים וקיצוץ השכר, הציע לו הוועד וכן באי כוח העובדים, עוה"ד אלון וגלילה בורנשטיין כי העובדים יוותרו על חודש משכרם ויקבלו את השכר רק לאחר שהמפעל יימכר, ובלבד שלא יפוטרו.



ואולם רו"ח גזית דחה את בקשתם והסביר שאין די במהלכים אלה. בעקבות זאת מתכוונים באי כוחו של הוועד לבקש מבית המשפט לדחות את בקשת המפרק.



את הבקשה לפרוקה של תדיראן טלקום הגישה חברה בבעלותו של שלמה שמלצר הנושאת שם דומה - תדיראן טלקום שירותי תקשורת בישראל - המשמשת כמפיצה הבלעדית של מוצריה. החברה שבבעלות שמלצר הביעה נכונות להזרים לקופת תדיראן טלקום 2.2 מיליון דולר בתקופת הפירוק, ואולם לדברי גורמים בחברה, עד כה הסכום לא הוכנס לקופתה.



בימים האחרונים הוזכר שמה של חברת אפקון, שבבעלותו של שמלצר, כמי שבוחנת את האפשרות לרכוש את תדיראן טלקום. גורם נוסף המתעניין באפשרות לרכוש תדיראן טלקום היא חברת סינאל ליצור שעוני נוכחות, שבבעלות משפחת בוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully