וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי הנשק החדש של משרד החוץ במלחמה על ההסברה העולמית: דו"ח מקיף על ההיי-טק הישראלי

גיא גרימלנד

28.2.2011 / 17:35

לפי הדו"ח ההיי-טק הישראלי צפוי למלא תפקיד מפתח בטכנולוגיות העתיד, בראשן מחשוב ענן ומכשירים ניידים



מחשוב ענן, מכשירים ניידים ורשתות חברתיות - אלו הם חלק מהתחומים שלדעת איגוד תעשיית ההיי-טק (htia) וחברת המחקר הבינלאומית idc, יהיו התחומים שבהם ההיי-טק הישראלי צפוי למלא תפקיד מפתח בשנים הבאות.



שני הגופים פירסמו היום (ב') את הדו"ח השנתי של האיגוד על תעשיית ההיי-טק לשנת 2010. מדובר באחד הדו"חות המקיפים שנערכו לאחרונה על מצבה של תעשיית ההיי-טק הישראלית. מטרתו היתה להצביע על החוזקות והיתרונות היחסיים של התעשייה הישראלית בתחומים שונים של ההיי-טק. אחת המטרות העיקריות של הדו"ח היתה לאפשר למשרד החוץ לחשוף ולשווק את תעשיית ההיי-טק בישראל בפני העולם, ולעודד השקעות זרות וקשרים עסקיים עם התעשייה המקומית. הדו"ח כולל סקירה של מאות חברות בשלבים שונים ובטכנולוגיות שונות שבהן ישראל בולטת. הוא יופץ על ידי משרד החוץ, שהיה שותף ליוזמה, באמצעות שגרירויות ונציגויות ישראל בעולם.




מממצאי הדו"ח עולה כי ישראל היא שחקנית מובילה בכמה תחומים, בהם: רשתות מתקדמות, אפליקציות מובייל, iptv, אבטחת מחשוב ענן, וזיכרון ואחסון. בנוסף, קיימת מגמת התחזקות במעמד התעשייה המקומית בתחום הקונסיומר אלקטרוניקס (צרכנות פרטית).



בין השאר בוחן הדו"ח מגמות בארץ ובעולם, נתוני מיזוגים ורכישות, גיוסי הון, השקעות של זרים וישראלים בתעשייה המקומית, מספר חברות שהוקמו בשנה האחרונה, חברות סטארט-אפ, מרכזי פיתוח של חברות מקומיות ובינלאומיות ועוד.



המחקר מתייחס להיבטים אלו בהרחבה, ביחס לכל אחד ממגזרי הפעילות הבולטים בהיי-טק הישראלי: טלקום, מובייל, אבטחת מידע, שבבים ומוליכים למחצה, תשתיות טכנולוגיות מידע (it), אפליקציות ארגוניות, מסחר ופרסום באינטרנט. כך למשל מספר הדו"ח כי 92 חברות אינטרנט חדשות הוקמו ב-2010. שני לתחום זה היה רק תחום מדעי החיים עם 54 חברות חדשות שהוקמו ב-2010. רק ארבע חברות חדשות מתחום התקשורת נוסדו ב-2010.



אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק, אמר כי "ממצאי הדו"ח ממחישים את ההתאוששות של תעשיית ההיי-טק הישראלית מהקיפאון שאפיין את השנים 2008-2009, לצד חזרה לפסים של צמיחה בשנת 2010, בגידול בהשקעות במחקר ופיתוח, מיזוגים ורכישות והקמת חברות חדשות".



דן יכין, מנהל מחקר טכנולוגיות חדשות ב-idc, מסר כי "כוחה של התעשייה המקומית בתחומים כגון תשתיות תקשורת, אבטחת מידע, יישומים ניידים, עיבוד מידע ואחרים צפוי לסייע לה למלא תפקיד מפתח במהפכות הטכנולוגיות המרכזיות של השנים הקרובות". יכין הוסיף כי "למרות המשבר בשווקי ההיי-טק העולמיים, תעשיית הסטארט-אפ הישראלית מתאפיינת ביכולת שרידות גבוהה, המתבטאת במספר גבוה יחסית של חברות חדשות וכן ביכולת של חברות קיימות להמשיך ולפעול למרות הירידה בהוצאה על פתרונות מחשוב כחלק מההאטה הכלכלית של השנים האחרונות, ולנוכח הירידה בהיקפי ההשקעות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully