וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר פלאפון לשעבר, אמנון נויבך, מנפיק את אתלון לפי שווי של 70 מיליון שקל

ערן אזרן

28.2.2011 / 17:56

במסגרת הנפקה ראשונית לציבור תגייס חברת ההון סיכון 25 מיליון שקל "לפני הכסף"



רדהיל, אייסקיור, רוזטה גרין וגלייקומיינדס היו החלוצות של 2011 בהנפקות ההון הראשוניות לציבור (ipo), ובקרוב עומדת להצטרף אליהן גם אתלון, חברת הון הסיכון הישראלית שנוסדה בשנת 2007 על ידי האלוף במילואים דורון אלמוג. החברה, שאלמוג פרש ממנה באוגוסט 2010 ובראשה עומד יו"ר פלאפון לשעבר אמנון נויבך, תצא בחודש הבא להנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של 70 מיליון שקל "לפני הכסף".



בשונה מגיוסי הון מניות (אקוויטי) רגילים, ההנפקה הנוכחית תתבצע ללא שתהיה מובטחת בחיתום. "הבטחה בחיתום" היא התחייבות להשלמת ההנפקה שמעניק החתם לחברה המונפקת. החתם מתחייב כי באם ההנפקה תסתיים בביקושי חסר, הוא ירכוש בכספו את היקף המניות הנותר לשם השלמת הגיוס. אקט זה מסמל בדרך כלל את אמון החתם בחברה שמניותיה עומדות על המדף. אולם, הנפקה זו כאמור אינה מובטחת בחיתום אלא בהפצה בלבד, וזאת מאחר שלא הושלמו בדיקות הנאותות לחברה בעקבות סכסוך בין בעלי מניות החברה הבת בלובירד לבין החברה האם. עם זאת, חברת הביומד גלייקומיינדס, השלימה בשבוע שעבר גיוס מניות בהיקף דומה ללא שההנפקה הובטחה בחיתום, כך שלא בטוח שתהיה לכך השפעה כלשהי.



אתלון מתמקדת בהשקעה בחברות הזנק המתמחות בתחום הגנת המולדת (hls - homeland security). החברה מאתרת חברות צעירות, מקדמת אותן לשלב שיווק ומכירות ומסייעת להן לאתר הזדמנויות פיתוח נוספות ב-hls. בפורטפוליו השקעותיה נמצאות שש חברות שנמצאות בשלבי מכירה ראשונים, בהן הושקעו עד כה כ-21.5 מיליון דולר. בין החברות נמנות איקרוס העוסקת במיפוי אוירי; בלובירד המפתחת מזל"טים טקטיים; סנסיקס המאפשרת הדמיית סימולציות בתלת ממד; אמזה שפיתחה סנסור אופטי לזיהוי תנועה; לארוטק המתמחה בתקשורת בין מכונות ודיפנסופט המתכננת מערכי הגנה.



ההנפקה הנוכחית מעניינת, שכן היא מאפשרת לרוכשים לאחוז בחברות הבנות של החברה ללא השקעה ישירה בהן. מודל זה דומה למודל ההחזקה של קרן השקעות, רק שרוכשי המניות הפעם אינם צריכים לשלם דמי ניהול חודשיים אלא הם שותפים מלאים ברווחים. באחד העם נסחרת כרגע רק חברה אחת המשקיעה בחברות הזנק - , שהיא למעשה קרן השקעות הגובה דמי ניהול.



במסגרת ההנפקה המתוכננת, אתלון תגייס 25 מיליון שקל על ידי הנפקה של 14 מיליון מניות ו-14 מיליון כתבי אופציה למניות. מחיר המינימום למניה הינו 1.8 שקלים, כאשר בנוסף למניה כל רוכש יקבל כתב אופציה אחד ללא תמורה. האופציה ניתנת למימוש למשך שלוש שנים, כאשר מחיר המימוש הינו 2.25 שקלים (בצמוד לדולר). החברה מציינת בתשקיף כי תוכל להגדיל את ההנפקה ב-4.2 מיליון מניות ואופציות נוספות, בהתאם להתחייבויות הרכישה שיגיעו. ההנפקה תתבצע בהובלת מיטב הנפקות ופיננסים.



מי שמכהנים כיום כמנכ"לים המשותפים של אתלון הם עו"ד יניב ברסלר ורו"ח יניב לובינסקי. בין בעלי המניות של החברה נמנים גולדמן סאקס (29%), ראב קפיטל (20%), ודורון אלמוג (1.6%) המחזיק גם באופציות רבות. נכון ליום פרסום התשקיף בקופתה של החברה 14 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully