וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל תע"ש השרון יעבור לנגב; במקומו יוקמו 23 אלף יחידות דיור ו-80 אלף תושבים

שלומית צור

28.2.2011 / 18:27

לאחר שנים של עיכובים, תוכנית תע"ש השרון אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית



בתום מאבקים ממושכים הנוגעים למימון טיהור הקרקע בה פועל מפעל תע"ש השרון מזה שנים רבות, הודיעה היום הוועדה המחוזית המשותפת "תע"ש השרון", בראשות ממונה מחוז תל אביב במשרד הפנים גילה אורון, על חידוש ההחלטה להפקדת תוכנית המגורים במתחם. תכנית תע"ש השרון מיועדת להקמת 23 אלף יחידות דיור, שטחי תעסוקה, כ-2,500 דונם שטחים פתוחים, כ- 2,500 דונם שטחי ציבור, וכ- 1.65 מיליון מ"ר מוסדות ציבור.



שטח תע"ש השרון נמצא בתחום המוניציפלי של הערים רמת השרון, הרצליה, הוד השרון ובתחום המועצה האזורית דרום השרון. שטח התכנית הינו 7,460 דונם, מתוכם כ-4,660 דונם בתחום גדר תע"ש. השטח נמצא באזור מרכזי ונגיש, מערבית לכביש מס' 4 וצפונית לכביש מס' 5 ונמצא בלב אזור בינוי מטרופוליני מתרחב ומתפתח.



בשל ההשלכות הסביבתיות של הפעילות המתקיימת בשטחי תע"ש מזה שנים, הוחלט במסמך הבנות שגובש בין מינהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, כי בשטח יתבצעו סקרי קרקע ומים מפורטים, במקביל לתכנון מפורט של המתחם. כמו כן, טיהור קרקע המתחם על ידי המדינה מהווה תנאי לשווק הקרקעות.



מסמך ההבנות, אשר אומץ בעת החלטת ההפקדה על ידי הוועדה המשותפת, מעגן את המנגנון בו יש להתקדם בטיפול בנושאי הזיהום. כחלק מהליך התכנון נעשו תיאומים עם כל גורמי הסביבה, לרבות המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ורשות המים.



מינהל מקרקעי ישראל, יוזם התוכנית, אישר בניית 23 אלף יחידות דיור, שטחי תעסוקה, כ-2,500 דונם שטחים פתוחים, כ- 2,500 דונם שטחי ציבור ו-1.65 מיליון מ"ר מוסדות ציבור. בנוסף יוקצו בתוכנית שטחים לטיפול בטיהור המים בניהול רשות המים. צפי האוכלוסייה בתוכנית הוא כ-80 אלף תושבים וכ-40 אלף מועסקים. כמו כן, מגדירה התכנית איזורים לשימושים מטרופוליניים עתידיים ובתי עלמין.



התוכנית, אשר נתמכת גם על ידי משרד התחבורה, קובעת מסלולי תחבורה ציבורית וייעודי קרקע עיקריים ומתווה מערכות דרכים, מסילת רכבת ותשתיות ראשיות. כמו כן, התוכנית שומרת תוואי למעבר רכבת קלה בדרכים הראשיות. על פי התוכנית, במרכז השטח ימוקמו שימושים מעורבים של מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור ראשיים סביב פארק מע"רי, וזאת במתחם המשותף לשלוש הערים - הוד השרון, הרצליה ורמת השרון.



התוכנית ושיווק הקרקעות לפרויקטים כלכליים יאפשרו למדינה להעתיק את מפעלי תע"ש לנגב, תוך הקמתם מחדש על פי תקני בטיחות וסביבה עדכניים. כמו כן, יתאפשר טיפול מסודר בכל מפגעי העבר, הן בקרקע והן במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully