וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטרוכימיים הרחיבו את סדרה ו' - השורטיסטים קצרו רווחים במחזור ענק של 50 מיליון שקל

ערן אזרן

28.2.2011 / 19:15

האיגרת, שהורחבה במסגרת גיוס חוב של 145 מיליון שקל, נפלה היום ב-3% בשל ההנפקה



לא פעם אנו שומעים כי שחקנים בשוק ההון מנצלים הנפקות חוב או מניות של חברות הנסחרות בבורסה, לשם הפקת רווחים מיידיים ממסחר בניירות החברה ביום ההנפקה. בדרך כלל מייחסים פעולות אלה לספקולנטים, ביניהם סוחרים המהמרים על ירידת ערך המניות כאשר חברה מוסיפה מניות למסחר או מרחיבה סדרות אג"ח קיימות.



כך היה גם המקרה היום בהנפקה שערכה המפעלים הפטרוכימיים. במסגרת ההנפקה, החברה גייסה חוב של 145 מיליון שקל על ידי הרחבה של סדרה ו' הנסחרת כיום בבורסה. בעוד שהחברה מנפיקה את האיגרות, שחקני ה"שורט" (מכירה בחסר) סחרו במרץ כנגד האיגרת המונפקת. בעוד שער הבסיס של האיגרת בתחילת היום עמד על 108.73 שקל, בשעת הנעילה המחיר כבר נפל לשער של 105.6 שקלים - ירידה יומית של כמעט 3% במחזור ענק של 50 מיליון שקל. לשם השוואה המחזור הממוצע באיגרת החוב עומד על 900 אלף שקל, כאשר התנודות היומיות הן בד"כ סביב עשיריות האחוז.



שחקני השורט "השאילו" בשעות הבוקר איגרת ו' ממחזיקה בשוק ומכרו אותה תמורת המחיר הגבוה שבו נפתחה. מאוחר יותר הם קנו את האיגרת בהנפקה לפי הערך שנקבע במכרז, 105 שקל, והחזירו את האיגרת למחזיקיה לפי השווי המקורי. בצורה זו הצליחו השורטיסטים להרוויח את מרווח הירידה (spread) – 3% בתוך שעות ספורות.



מפעלים פטרוכימיים בשנה האחרונה:




בהנפקה היום נרשמו ביקושים של 206 מיליון שקל, כאשר מחיר האיגרת, שהוצעה ב-103 שקל, ננעל במחיר של 105 שקל. תשלום הקרן של הריבית מתבצע בחמישה תשלומים שווים בין 2014-2018. איגרות החוב, שקיבלו דירוג בינוני-גבוה baa1 עם אופק "שלילי" ממידרוג, אינן מובטחות בבטוחה כלשהי. הן במח"מ של 4.5 שנים ונושאות ריבית של 5.9%, אך התשואה עליהן נמוכה בהרבה בשל המחיר הגבוה שבו ננעלו. ההנפקה בוצעה בהובלת לאומי פרטנרס חתמים בע"מ, מיטב הנפקות ופיננסים בע"מ, ברק קפיטל חיתום בע"מ, מנורה מבטחים חיתום וניהול בע"מ, אגוד חיתום ופיננסים בע"מ ודיסקונט חיתום והנפקות בע"מ.



המפעלים הפטרוכימיים שולטת במשותף בבתי הזיקוק () ומחזיקה . החברה, בניהולו של ערן שורץ ובשליטתם של דיוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, נסחרת לפי שווי שוק של כ-570 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully