וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה: 300 מצלמות מהירות חדשות יתפסו את הנהגים

דניאל שמיל

28.2.2011 / 19:28

עד היום היו בישראל רק 15 מצלמות מהירות פעילות, שמבוססות על רדאר ומדפיסות את התמונה על סרט צילום



בג"צ דחה את העתירה של רוני אהרונוביץ' וארנון פלקוב נגד פרישת מצלמות המהירות החדשות. העתירה הוגשה בספטמבר 2010 כנגד משרד התחבורה והמשרד לביטחון פנים בדרישה לבטל את פרויקט מצלמות המהירות ולהעלות את המהירות המותרת. "המהירות" נכתב בעתירה "הינה מיתוס שקרי המשמש קרדום לחפור בכיסו של האזרח במסווה של פיקוח מהירות, כאשר לשיאה מגיעה פעולה זו בפריסת מאות מצלמות מהירות דיגיטליות חדשות, נגדה יוצאת עתירה זו". אם מטרתה של האכיפה היא למנוע תאונות, כך נטען, יש להקים מצלמות רמזור רבות (לאכיפת מעבר באור אדום) ובערים, ולא בכבישי מהירים.




אך כעת העתירה נדחית על הסף. השופטת אסתר חיות, שכיהנה בראש הרכב של שלושה שופטים, כתבה בפסק הדין כי "העתירה אינה מגלה עילה משפטית להתערבותנו. ההחלטה בדבר הקמת הפרויקט התקבלה בסמכות הממשלה". עוד נכתב כי "התערבותו של בית המשפט בהחלטות מסוג זה נעשית במשורה". אך למרות שהעתירה נדחתה מסיבות משפטיות, כיוון שהחלטת הממשלה התקבלה כדין, בית המשפט מבקר גם את העותרים על כך שלעתירה "לא צורפו אסמכתאות מקצועיות מפורטות" וממליץ לאהרונוביץ' ופלקוב "אם יפרסמו לידיעת הציבור הרחב נתונים מפורטים בדבר הפרויקט".



המצלמות המהירות החדשות מכונות גסטו, על שם היצרן ההולנדי גסטומטר, ובניגוד למצלמות המוכרות, אינן פועלות בעזרת רדאר, לייזר או כל אמצעי אחר שמכוון לעבר המכונית. תוך שלוש שנים בכוונת המשטרה לפרוס 300 מצלמות כאלה ברחבי המדינה - 100 הן מצלמות רמזור (שיצלמו כאשר הנהג עובר באור אדום) שעל נחיצותן קשה להתווכח, ו-200 מצלמות שיתעדו עבירות מהירות.



עד היום היו בישראל רק 15 מצלמות מהירות פעילות, שמבוססות על רדאר ומדפיסות את התמונה המרשיעה על סרט צילום. רק כאשר הסרט מסתיים, מגיע שוטר ומחליף אותו, ואז מפותח התשליל ונשלחים הדו"חות.



במצלמות הגסטו תמונת המכונית (באיכות 12 מגה פיקסל) תשוגר מיד למטה המשטרה, צוות של שוטרים יאשר את העבירה ותוך 96 שעות ינחת הדו"ח בבית הנהג. עלות רכישת המצלמות היא 147 מיליון שקל ועלות התפעול היא 450 מיליון שקל לעשר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully