וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנהלים גלובלי: גוברת הנכונות של מנכ"לים לשתף פעולה עם רגולטורים

סוכנויות הידיעות

28.2.2011 / 19:39

מנכ"לים בשווקים מתעוררים התערבות הממשלה טובה לרווחים; בשווקים מפותחים - פוגעת ברווחים, לפי סקר מקינזי



ממשלות ורגולטורים נמצאים במקום השני אחרי הצרכנים במידת יכולתם להשפיע על השווי הכלכלי של חברות, לפי תוצאות סקר גלובלי חדש של חברת מקינזי. עם זאת, מנהלי חברות בעולם היו חלוקים בדעתם לגבי האם השפעתם הגדולה של ממשלות ורגולטורים היא דבר חיובי או שלילי.



מרבית מנהלי החברות בכלכלות מפותחות העריכו כי התערבות חיצונית כמו מדיניות ממשלתית ורגולציה צפויה להביא לירידת הרווח התפעולי של החברות שהם מנהלים, ואילו מנהלי חברות בכלכלות מתעוררות (קבוצה שכללה את ישראל בסקר) העריכו כי קיימת סבירות גבוהה יותר לכך שהתערבות חיצונית מסוג זה דווקא תגדיל את רווחי החברות.



מקינזי ציינה כי בהשוואה לסקר קודם שערכה בנושא, לפני מעט יותר משנה, התגלה כי נתח גדול יותר של המנהלים דיווחו על נכונות רבה יותר של חברות לשתף פעולה עם ממשלות ולהכיר בערך הטמון בשיתוף פעולה זה. עם זאת, רק כ-10% מהנסקרים אמרו כי החברות שהם מנהלים הצליחו לעיתים קרובות להשפיע על החלטות של ממשלות או רגולטורים או כי גופים אלו מייחסים חשיבות לעמדות של החברות.



בסקר הוצגה למנהלים סדרה של שאלות לגבי ההשפעה הכוללת של ממשלות ורגולטורים על האופן שבו חברות מנהלות את קשריהן עמן ועל גורמים חיצוניים לחברה באופן כללי, וכן לגבי מידת היעילות שבה הדבר מתבצע. מקינזי ציינה כי בתקופה שחלפה מאז הסקר הקודם - תקופה בה נרשמה התאוששות כלכלית במרבית חלקי העולם והתקיימו בחירות שהובילו לשינוי משמעותי בממשל במספר מדינות - דיווחו מנהלים כי הסוגיות שבהן עוסק הסקר חשובות מאי פעם: כמעט מחצית מהנסקרים אמרו כי התנהלות מול היבטים חיצוניים מדורגת בין שלוש הסוגיות החשובות ביותר בסדר יום של המנכ"לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully