וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרה דהן: "בדקתי אם ההחלטות שקיבלתי היו יכולות למנוע פיטורים; התשובה היתה לא"

גיא גרימלנד

28.2.2011 / 20:13

דהן: "יש לי תחושה קשה לגבי הפיטורים, תחושה של כאב; אני כבר לא ילד צעיר, רוצה לנוח"



"העזיבה שלי אמנם נשמעת מפתיעה, אבל היא לא צריכה להיות הפתעה. זה לא משהו שהחלטתי ברגע האחרון. אם להגיד את האמת, זה היה הזמן הנכון", כך אומר אנדרה דהן, מנכ"ל קומברס המתפטר, בראיון ל-themarker.



"עברתי זמנים מאתגרים מאוד בארבע השנים האחרונות. הגעתי להחלטה שזה הזמן הנכון בשבילי לעשות את זה. כתבנו את דו"חות החברה מחדש בחמש השנים האחרונות. כעת אנחנו נמצאים במצב שנותר לנו עוד לעבוד על הדו"חות של השנה הקיימת, ובתוך כמה חודשים נהיה עדכניים".



"בעיה נוספת שטיפלנו בה בשנה החולפת היתה בעיית נזילות ההון", המשיך דהן. "היא באמת תפסה אותנו בזמן לא טוב, אז התמקדתי עם ההנהלה בפתרון בעיית הנזילות ובמחשבה לעתיד. אני מאוד שמח להגיד שהגענו לפתרון שלם של הבעיה, ולא רק בזכות מכירת נכסים, אלא גם בגלל שיפור בביצועי החברה, במיוחד בחלק השני של 2010. הודענו ברבעון האחרון שהתחלנו לייצר מזומנים. הצלחנו לא לאבד את הפוקוס שלנו למרות שהחברה היתה בלחצים גדולים באמצע 2010. בנינו תוכנית חדשה לחברה ויצרנו לה עתיד חדש".



דהן התייחס גם לתוכניותיו לעתיד: "אני מרגיש נוח ובטוח לעזוב, שכן דרכה של קומברס נראית חיובית. אני בן 62, כבר לא ילד צעיר. נקודת הזמן הזאת היתה נקודת המפגש הנכונה לעזיבת החברה. בנוסף מונה לתפקיד יו"ר החברה שהוא בעל ערכים מצוינים. עבדתי איתו בצמידות בשלוש השנים האחרונות, ואני חושב שזה האדם הנכון - הוא מבין את העסק. הוא יחיה בלונדון ויגור שם אבל יהיה הרבה יותר בארץ מאשר קודם לכן. הטיסה מלונדון לתל אביב קצרה יותר מאשר הטיסה מניו-יורק לתל אביב".



שוחחנו עם אחד העובדים שאמר לנו "אם הוא היה רואה עתיד כמו שהוא צייר את זה בתקשורת הוא היה נשאר"
"אני גאה שאני הארכיטקט הראשי של התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה. אני זה שבניתי את ההנהלה החדשה והובלתי את המהלך לשינוי החברה. היו לי כבר מזמן התלבטויות לגבי המהלך הזה. כעת החלטתי שזה הזמן הנכון. כבר יצאתי פעם אחת לפנסיה, ואז קראו לי לבוא ולנהל את קומברס".



מה תעשה כעת, תמשיך לעבוד בתעשיית ההיי-טק?
"הראש שלי הוא ראש של היי-טק. אני חושב שלא אעשה שום דבר בזמן הקרוב. אני הולך לנוח, לנקות את הראש. אם אני מסתכל על העתיד שלי, אז הכיף שלי הוא לעזור לחברות צעירות. לפני שהגעתי לקומברס הייתי חבר דירקטוריון בארבע חברות, שתיים ציבוריות ושתיים פרטיות. אחת מוצלחת מאוד בשם רד בנד. שנייה פחות מוצלחת בשם ixi. אשמח להדריך חברות סטארט אפ ולהביא להן את הניסיון שלי, ביכולת שלי לכוון אותן".



עברת בתקופתך חוויות שמעטים המנכ"לים שעברו אותן, בישראל ובעולם
"אתה צודק. עברתי דברים שמנכ"לים אחרים לא מכירים. כל ההתעסקות עם הצד המשפטי והרגולציה. גם לא רציתי להתרחק מהגרעין הטכנולוגי של החברה ולהתעסק רק בתיקון החשבונאות. יכולנו להשקיע 400 מיליון דולר בפיתוח טכנולוגי של החברה. אני אמנם עוזב בסוף השבוע הזה אבל נשאר ב-90 הימים הקרובים מאחורי הקלעים לעזור ליו"ר החדש עם לקוחות אסטרטגיים. אני רוצה לראות את קומברס מצליחה".



ומצד שני אתה יוצא עם תחושה חמוצה. הרבה עובדים בקומברס לא יזכרו את השינוי שהובלת אלא את הפיטורים
"יש לי תחושה קשה מאוד לגבי הפיטורים. תחושה של כאב קשה. היה לי קושי להיפרד מאנשים. אני מבין מה עובדים אומרים, אני מבין שהם מאוכזבים, אני מבין שהם אומרים דברים קשים בפורומים שונים. אין ספק שהצד האנושי הוא הכואב ביותר. בדקתי את עצמי - האם החלטות שקיימתי בעבר היו יכולות למנוע פיטורים? לצערי התשובה היתה לא. כשאני בוחן את סדרת החלטות שקיבלתי בארבע השנים האחרונות לא היתה לי הרבה ברירה. הפיטורים לא היו קלים עבורי. אני חושב שמה שיעזור לתחושות של העובדים זה שהחברה תצליח בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully