וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום פברואר בשוק הסחורות: הנפט והזהב עלו ב-5%; הכסף בשיא של 31 שנים

נמרוד הלפרן

28.2.2011 / 22:18

הנפט הגולמי נותר מתחת לרמה של 100 דולר לחבית; הזהב במרחק של כ-20 דולרים משיא



מחיר הנפט הגולמי נותר מתחת לרמה של 100 דולר לחבית לאחר שסעודיה הרגיעה את החשש בשווקים מפני מחסור בנפט, אולם בסיכום חודשי עלה מחיר הנפט ביותר מ-5% על רקע האירועים הפוליטיים במדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון. מחיר הזהב, אשר צנח בינואר ביותר מ-6%, התאושש החודש ביותר מ-5%, ומחיר הכסף נסגר בשיא של יותר מ-30 שנה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 96.97 דולר לחבית, ירידה של 0.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי עלה מחיר הנפט ב-5.2%. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,409.9 דולר לאונקייה לאחר עלייה קלה בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב, הרחוק כעת בכ-20 דולרים בלבד משיא של 1,432.5 דולר לאונקייה שרשם בחודש דצמבר - עלה בחודש פברואר כולו בכ-5.5% לאחר נפילה של יותר מ-6% בינואר. החוזים על הכסף למסירה במאי נסגרו במחיר של 33.82 דולר לאונקייה - שיא של 31 שנים - לאחר עלייה של 2.7%. מחיר הכסף הוכפל במהלך השנה החולפת.




מחיר הנפט הגולמי רשם בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר זה שנתיים על רקע חששות כי העימותים שגרמו לנפילת בתפוקת הנפט של לוב עשויים להתפשט לאזורים נוספים במזרח התיכון. ביום חמישי נסק מחיר הנפט בניו יורק לשיא של 29 חודשים על רקע הערכות כי תפוקת הנפט של לוב נחתכה בשני שליש. מחירו שב ונסוג מתחת לרמה של 100 דולר לחבית לאחר שערב הסעודית התחייבה לפצות את הירידה בתפוקה של לוב וסוכנות האנרגיה הבינ"ל (iea) העריכה כי לא צפוי מחסור בנפט.



ביום חמישי האחרון עלה מחיר הנפט הגולמי לרמה של 103.41 דולר לחבית - הרמה התוך יומית הגבוהה ביותר מאז ה-29 בספטמבר 2008 - בדרכו לזינוק שבועי של 14%, העלייה השבועית החדה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-27 בפברואר 2009.



תפוקת הנפט של לוב נפלה ביותר ממיליון חביות ביום, העריכו בסוף השבוע אנליסטים של ברקליס קפיטל. סוכנות האנרגיה הבינ"ל העריכה כי הירידה בתפוקה היא בהיקף של 850 אלף חביות לפחות. לוב, שתפוקת הנפט היומית שלה מסתכמת ב-1.6 מיליון חביות ביום, היא יצרנית הנפט התשיעית בגודלה בארגון אופ"ק ומייצאת את מרבית הנפט לאירופה.



ערב הסעודית הגדילה את תפוקת הנפט ב-8%, או יותר מ-700 אלף חביות, ליותר מתשעה מיליון חביות ביום כדי לפצות על הנפילה ביצוא הנפט מלוב, לדברי מקור במגזר הנפט, דיווחה ביום שישי סוכנות הידיעות רויטרס. "הגדלנו את התפוקה ליותר מתשעה מיליון חביות ביום, ונותר לנו עוד כושר תפוקה רב", אמר גורם המקורב למגזר הנפט הסעודי לרויטרס.



ממשלת אלג'יריה הודיעה ביום חמישי על הסרת מצב החירום שהוכרז במדינה לפני 19 שנים, והרגיעה בכך במעט את החששות מפני פגיעה בתפוקת הנפט של המדינה, המסתכמת ב-1.25 מיליון חביות ביום. כלכלנים של בנק נומורה הזהירו בשבוע שעבר כי מחיר הנפט הגולמי עלול לזנק לרמה של 220 דולר לחבית במקרה שהמהומות בצפון אפריקה יובילו להפסקת היצוא מלוב ואלג'יריה גם יחד. "אם גם לוב וגם אלג'יריה יפסיקו לייצא נפט, המחירים יגיעו ל-220 דולר לחבית והתפוקה של מדינות אופ"ק תופחת ב-2.1 מיליון חביות ביום, בדומה לרמות שנרשמו במהלך מלחמת המפרץ הראשונה וכאשר מחיר הנפט זינק לרמה של 147 דולר לחבית ב-2008", כתבו כלכלנים נומורה בדו"ח למשקיעים ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully