וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על פיטרה ?כ?100 עובדים זמניים; 30 עובדי רש"ת פרשו?

זוהר בלומנקרנץ

1.3.2011 / 7:06



בלעדי אל על פיטרה אתמול כ?100 עובדים זמניים והאריכה לכ?80 עובדים זמניים את תקופת הניסיון בכחמש שנים, כחלק מהסכם חדש עם ההסתדרות.?

עד כה פוטרו העובדים הזמניים, בתום חוזה של עד חמש שנים, בסיומה של כל שנה אזרחית - מה שכונה בחברה "סילבסטר השחור". ההסכם החדש קובע תנאים לאותם עובדים שהחברה בחרה להמשיך להעסיקם לאחר חמש שנות העסקה כעובדים זמניים לעוד חמש שנים. הם יזכו, לעמדת ההסתדרות, לתנאי שכר טובים יותר מאלה של העובדים הזמניים, אך לא ייהנו מכל הזכויות הסוציאליות של עובדי אל על הקבועים. כמו כן, יחול עליהם מנגנון הפיטורים הנהוג לגבי עובדיה הקבועים של החברה - הכולל ועדה פריטטית בראשותו של שופט בדימוס והסכמה מצד הצדדים.?



מזכ"ל נציגות עובדי אל על, יוסי לוי, מתח ביקורת חריפה על ההסכם וכינה אותו "פשע לעובדים ותוכנית הונאה". בשיחה עם themarker אמר כי "ההסכם החדש הוא פשע כלפי העובדים הזמניים. הוא לא ישפר את תנאי העסקתם ולא יבטיח את מניעת פיטוריהם, כפי שטוענת ההסתדרות. ההסכם הוא בלוף אחד גדול".?



בתוך כך, 30 מעובדיה הקבועים של רשות שדות התעופה ?(רש"ת?) פרשו אתמול מהחברה כחלק מתוכנית פרישה מרצון. כל אחד מהעובדים יקבל מאות אלפי שקלים. יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, אמר ל?themarker כי תוכנית ההנהלה היא בשיתוף נציגות העובדים. גילאי הפורשים נע בין 59 ל?63 והם צברו שנות ותק המבטיחים להם 70% מכספי הפנסיה, מענק חד?פעמי ודמי הסתגלות.?



מרש"ת נמסר בתגובה: "רש"ת יזמה בשיתוף ועד העובדים והממונה על השכר באוצר תוכנית של פרישה מרצון לעובדי רש"ת שמעוניינים לצאת לגמלאות מוקדם מהקבוע בחוק ושפרישתם המוקדמת תואמת את צרכיה התפעוליים של רש"ת".?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully