וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא ניתן יהיה לטעון את המכונית החשמלית מכל שקע??

דניאל שמיל ?

1.3.2011 / 7:06

שאלות ותשובות



>> כיצד והיכן אפשר יהיה לטעון מכונית חשמלית? האם מנויים ישלמו פחות לחברת הטעינה? ולמה מגבשים את הכללים עוד לפני שהושקה המכונית החשמלית הראשונה? הנה כמה תשובות לשאלות נפוצות על טעינת המכוניות החשמליות.?

אילו מכוניות אפשר יהיה לטעון??



בעתיד הקרוב נוכל לטעון שני סוגים של מכוניות: חשמליות טהורות, שלהן מנוע חשמלי בלבד, והיברידיות נטענות - שנוסעות עשרות קילומטרים על הנעה חשמלית בלבד, ואז מנוע בנזין או דיזל מספק להן אנרגיה.?



האם אפשר יהיה לטעון מכונית מכל שקע??



לא. משרד התשתיות יחייב מערכת ניהול טעינה עם זיהוי כפול: עמדת הטעינה תזהה את המכונית, והמכונית תזהה את עמדת הטעינה. בעלי המכוניות החשמליות יצטרכו להיות קשורים למערכת ניהול הטעינה, שתאפשר טעינה של המכונית רק בשעות מסוימות ובהתאם לעומס על רשת החשמל. אפשר יהיה לרכוש עמדת טעינה ולעבוד מול חברת החשמל, או להיות מנוי של חברת ניהול טעינה, כמו בטר פלייס. הטעינה המנוהלת נדרשת, לכאורה, מטעמי בטיחות, אך היא תאפשר למדינה למסות בעתיד חשמל לתחבורה, כתחליף למיסי הדלק.?



האם אפשר יהיה לטעון את המכונית בעמודי טעינה של חברות שונות??



לפי עקרונות משרד התשתיות, מכונית תוכל להיטען בכל עמדת טעינה. השאלה הגדולה היא התעריפים: האם לקוח מזדמן ישלם כמו מנוי החברה המפעילה את עמוד הטעינה. סביר להניח שהתשובה לכך היא לא.?



האם בטר פלייס נהנית מיתרון לפי עקרונות משרד התשתיות??



בטר פלייס זוכה לשני יתרונות בזכות מסמך העקרונות. יחד עם ספקי טעינה אחרים, היא יכולה להתקין עמודי טעינה באזורים פרטיים ובהם חניונים ובתים, אך גם לממן ולהפעיל עמודי טעינה שתתקין חברת החשמל באזורים ציבוריים - למשל רחובות הערים. לחברת החשמל, לעומת זאת, אסור להתקין עמדות טעינה באזורים פרטיים. היתרון של בטר פלייס על חברות קטנות לשירותי טעינה, כמו זוהר אנרג?י וג?ינרג?י, היא בתקציבים וביכולת לפרוש רשת טעינה רחבה. אם התעריפים ללקוחות מזדמנים יהיו גבוהים, יהיה כדאי ללקוח להיות מנוי של חברת ניהול הטעינה הגדולה ביותר - בטר פלייס.?



האם הדיון הזה רלוונטי? אין עדיין מכוניות חשמליות.?



יבואני הרכב וספקיות הטעינה מתקוטטים על שוק שיהיה שווה מיליארדים בעתיד. השיווק של מכוניות חשמליות בישראל יתחיל כבר השנה, ועד סוף העשור הן צפויות לספק חלק נכבד ממכירות כלי הרכב במדינה. לכן כדאי לדאוג מבעוד מועד שבתחום זה תתאפשר תחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully