וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן: "התחייבות מצרים לעמוד בהסכמים הבינלאומיים כוללת את עסקת הגז עם ישראל"

מאת אבי בר?אלי?

1.3.2011 / 7:06

בלעדי בעלי EMG בהתייחסות לפרויקט הגז: "אספקת הגז תחודש בימים הקרובים; אף ספק לא משלם למצרים מחיר כמו שלנו"?



>> "אני משוכנע שאספקת הגז ממצרים לישראל, לירדן, לסוריה וללבנון תחודש מיד כשעבודות התיקונים בצינור הגז המצרי יושלמו - ויודענו כי זה צפוי להתרחש בתוך ימים" - כך אמר אתמול איש העסקים הישראלי, יוסי מימן, מבעלי ספקית הגז המצרית emg.?

מימן אמר את הדברים בעקבות השבתת אספקת הגז ממצרים לפני שלושה שבועות וחידושה המתעכב. כפי שפורסם שלשום ב?emg ,themarker דיווחה כי אספקת הגז תחודש עד סוף השבוע, אך עתיד הפרויקט בין שתי המדינות עדיין נתקל בחומת ספקנות בישראל נוכח התהפוכות הפוליטיות במצרים.?



"יצוא הגז המצרי לישראל מעוגן בהסכם בין המדינות המבטיח למשק הישראלי מכסה של 7 מיליארד מ"ק גז טבעי מדי שנה. אני מאמין שבאישרור מצרים את מחויבותה לכל ההסכמים הבינלאומיים - השלטונות המצרים לא החריגו את עסקת הגז מכך", אמר מימן.?



emg המצרית מספקת כיום כ?45% מהחשמל הנצרך בידי חברת החשמל, תחת הסכם מטרייה מדיני שנחתם בין שתי המדינות ב?2005 ושמבטיח למשק הישראלי מכסה של 7 מיליארד מ"ק גז בשנה למשך 15 שנה.?



באשר לטענות האופוזיציה במצרים שלפיהן המחיר שבו רוכשת emg את הגז נמוך יחסית, השיב מימן כי הפרסומים "חסרי בסיס", והוסיף כי: "אף יצואן, בין אם של גז נוזלי ובין אם בצינור, לא משלם לממשלה המצרית עבור הגז כפי שמשלמת emg".?



לדבריו, מחיר הגז הגבוה לכאורה ?(יחסית?) בירדן, בסוריה ובלבנון, נובע אולי מעלויות הולכה נוספות, אך אלה אינן מוזרמות לקופת האוצר של מצרים. בהתייחס לדרישת המצרים ב?2008 לייקר את הגז שנמכר ל? emg - מ?1.5 דולרים ?(ל?mbtu?) ל?2.7 דולרים ?(לפי הערכות?) שהובילה את emg לפתיחת חוזי הגז מול חברת החשמל ולקוחות פרטיים נוספים ולייקור הגז ב?40%?50% - טען מימן כי בעלי המניות ב?emg לקחו על עצמם סיכון כשהסכימו למחיר הגז החדש במצרים, עוד לפני שקיבלו את הסכמת הלקוחות בישראל לייקורו.?



מימן גילה כי הסכם רכישת הגז בין emg לבין חברת הגז המצרית ?(egas?) כולל מנגנון הצמדה לשינויים במחיר הגז המקומי, האזורי והבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully